Ik weet niet zo goed wat ik met dit bericht wil. Ik denk even van mij afschrijven want het zit mij echt nog hoog merk ik.
Vanmiddag zijn wij onze kinderen gaan halen van school. Ik bedacht mij dat de jongste zijn jas al een paar dagen kwijt is, dus ik besloot even naar binnen te gaan en bij de opvang te kijken. Net wanneer ik de trap oploop zie ik een juf mijn oudste bij zijn arm grijpen, vrij hard (zijn arm werd echt omhoog getrokken zeg maar) en vervolgens sleurt ze hem door de gang heen, de trap af, richting de klas. Ik stond even te kijken wat er nou gebeurde en wou haar aanspreken, maar net op dat moment zie ik dat ze hem in zijn nek grijpt en via die greep de klas in duwt. Net bij de deur aangekomen duwde ze nog even na in zn rug.
Jullie snappen dat in echt even tot 10 moest tellen. Ondertussen hoorde ik hem al huilen en ik werd alleen maar bozer. Ik heb tegen de juf gezegd dat ongeacht wat de situatie is, ik niet wil dat ze op die manier aan hem zit. Ze mag praten, ze mag ons op school roepen, maar ze blijft met haar handen van hem af. Ze ontkende eerst dat ze hem zo had gepakt, waarom ik bijna schreeuwde dat ik het heb zien gebeuren want in stond de hele tijd daar.
Volgens de juf was hij brutaal en wou niet meelopen (tijdens het lopen heb ik mijn zoon horen zeggen dat hij zelf kan lopen en of juf zijn arm kan loslaten, juf antwoordde hierop met: NEE, dit doen wij zo). Ik heb haar toen heel duidelijk gemaakt dat desondanks ik niet wil dat iemand hem zo aanpakt, dat doen wij niet en dat wil ik al helemaal niet van een juf zien. Ze zei daarna nog dat het niet nog eens zou gebeuren en ze de volgende keer met hem in gesprek gaat of met ons contact opneemt.
Ik geloof er geen moer van. Het bleek uiteindelijk te gaan om het feit dat mijn oudste niet bij de trap stond om naar beneden te gaan, maar bij het raam keek wie hem kwam halen van school. Dat je als juf zo kwaad kan worden om zoiets als dit, is voor mij onbegrijpelijk.
Ik zit eraan te denken om dit toch bij de directrice te melden, het zit mij echt niet lekker. Mijn zoon was nog vrij lang van slag en het vriendinnetje die mee was en alles ook zag gebeuren was ook aangeslagen. Wat zouden jullie doen? Het zo laten? Toch melden?
sorry voor het lange verhaal.....🙈