Zo, even een update op dit topic.
Mijn grote droom is een oude boerderij kopen met veel grond. Maar als ik geen miljonair word gaat dit m niet worden. Het kan wel, maar dan zullen we weer heel zuinig moeten gaan leven.
Dit hebben we 2 jaar "moeten" doen. Moeten tussen tekens ivm bewuste keuzes.
Maar goed, dat wordt m dus nu niet. En daarnaast is ons huis gewoon goed. Fijne ligging, grote woonkamer, normale tuin, betaalbaar enz. Het enige wat echt te klein is, is de keuken. En dan hebben we een mooie eiken houten vloer maar ik vind t enorm onpraktisch met kinderen.
Daarom willen we gaan verbouwen. De keuken groter en nieuw, de vloer in benedenverdieping naar volledig dezelfde tegel met vloerverwarming, garage inkorten want daar komt de wasmachine enz, muren behandelen, nieuwe garage deur, nieuw raam boven ivm schimmelvorming en dus schimmel goed behandelen. Nouja goed, ook een hele hoop geld voor nodig.
En nu, waar moet ik beginnen? Eerst alles bekijken wat we willen, offertes aanvragen aanvragen of eerst kijken wat je kan lenen en daar de kosten op afstellen?
En kun je dan t beste een verbouwingslening nemen of de hypotheek van t huis verhogen?
Wie kan mij helpen met praktische tips?