Ik heb bij alle zwangerschappen, (miskramen en goede zwangerschappen) zulke dromen gehad. Ik denk dat het te maken heeft met angst, je verwerkt je angst s nachts misschien in zo een droom.
Bij mijn zoontje droomde ik tot de bevalling dat het misging, ik had zulke heftige nachtmerries tegen het einde dat ik zelfs hulp heb gezocht. Bij deze zwangerschap is het nog minder, maar nog steeds droom ik veel, raar en vaak ook echt niet leuk en staat hulp al weer bijna klaar. Mijn werk helpt ook niet, daar zie ik vooral heel veel nare gevallen. Die s nachts nu allemaal mijn netvlies passeren en in mijn nachtmerries overkomt het me allemaal helaas.
Bij de miskramen droomde ik elke nacht over dat het mis ging, over bevallingen, over van alles. bij mijn miskraam met 10 weken, droomde ik tot 8 ofzo dat alles mis ging, toen hadden we en goeie echo en kon ik het loslaten. Had het volste vertrouwen.. tot 2,5 week later de echo.
Ik geloof niet echt in de voorspellendheid van dromen, maar ik geloof wel dat dromen een stukje van onze zorgen en angsten laten zien.