Ik ben toch een beetje bang. Bang om te dromen. Ik heb 2x gedroomd dat de zwangerschap mis ging en 2x is het uit gekomen. De eerste keer was voor ik van de jongste zwanger was. Ik droomde dat ik een miskraam kreeg en even later was het idd mis. De laatste keer was 2 maanden geleden, ik droomde dat ik bloed had bij het afvegen. Vlak daarna had ik ook echt bloed bij het afvegen en weer een miskraam. 1e keer ging het met 7 weken mis, de 2e met 5 weken. Nu ben ik weer pril zwanger, bang dat ik weer zo'n droom krijg die uit komt. Morgen is mijn nod dus er is nu nog wel een kans dat de menstruatie alsnog door breekt. Daar ben ik eigenlijk minder bang voor dan weer zo'n droom...
Toch een beetje bang.
[verwijderd]
Ik droomde ook rond de 6 weken dat het vruchtje was gestopt met groeien. Dat bleek met 8 weken ook zo te zijn. Ik gooi het op instinct.
Ik duuuiiimmmm mijn duimen eraf dat alles goed mag gaan geen dromen, geen bloeding maar een gezonde dikke baby over +/- 35 weken
Ik heb bij alle zwangerschappen, (miskramen en goede zwangerschappen) zulke dromen gehad. Ik denk dat het te maken heeft met angst, je verwerkt je angst s nachts misschien in zo een droom.
Bij mijn zoontje droomde ik tot de bevalling dat het misging, ik had zulke heftige nachtmerries tegen het einde dat ik zelfs hulp heb gezocht. Bij deze zwangerschap is het nog minder, maar nog steeds droom ik veel, raar en vaak ook echt niet leuk en staat hulp al weer bijna klaar. Mijn werk helpt ook niet, daar zie ik vooral heel veel nare gevallen. Die s nachts nu allemaal mijn netvlies passeren en in mijn nachtmerries overkomt het me allemaal helaas.
Bij de miskramen droomde ik elke nacht over dat het mis ging, over bevallingen, over van alles. bij mijn miskraam met 10 weken, droomde ik tot 8 ofzo dat alles mis ging, toen hadden we en goeie echo en kon ik het loslaten. Had het volste vertrouwen.. tot 2,5 week later de echo.
Ik geloof niet echt in de voorspellendheid van dromen, maar ik geloof wel dat dromen een stukje van onze zorgen en angsten laten zien.
Aan de ene kant geloof ik ook niet echt in voorspellende dromen, maar aan de andere kant heb ik er 2 gehad die kort erna uit kwamen. Bij de zwangerschappen die goed gegaan zijn had ik zulke dromen niet. Het blijft nu maar door mijn hoofd spoken, wat als ik het weer droom? Ergens weet ik wel dat het een onrealistische angst is maar toch... wat als ik het weer droom?
[verwijderd]
Cactusje als je nu droomt dan kan dat komen omdat je bang bent om ervoor te dromen of omdat het mis is. Je weet niet wat het betekent totdat het uitkomt of niet uitkomt.
In mijn zwangerschappen droomde ik over dat mijn hond dood ging (meerdere malen)
En toen ik zwanger was van de jongste droomde ik vrijwel iedere nacht dat mij oudste dood ging, verdronken, lift die neerstorten, random doodgeschoten enz enz.
Gelukkig niets van gebeurd irl.
Ik koppel het puur aan hormonen..
Hoop dat alles goed blijft gaan voor je!
Nog bedankt voor de reacties! Ik heb het nu wat beter kunnen relativeren en het spookt nu een stuk minder door m'n hoofd. Ik heb ook het vaderdagkado ook al thuis.
Cactusje hoe gaat het nu met je?
Lumihiutale
Gaat goed, nieuwe ovulatie komt er alweer aan.