Ik doe aan koopzegels en kooppunten (2 verschillende winkels) volgens mij is de rente een stuk beter als via een bank. Ik vind het vooral leuk dat ik nu spaar zonder het te merken. Ben vorig jaar na de zomer vakantie begonnen en heb inmiddels zo een 600 euro (zonder rente) gespaart. Mijn doel is om door te sparen tot april 2020 en dan van het gespaarde geld naar eurodisney te gaan voor dochter haar 4e verjaardag. Als ik zo door ga als nu gaat een paar dagen in het disney hotel lukken en misschien zelfs nog het eten en drinken tijdens het verblijf zonder dat ik er maar iets van heb gemerkt. Dat vind ik gewoon leuk, is een soort van sport geworden.
Denk dat ik daarna weer opnieuw begin met sparen en dan op die manier een luxe korte vakantie (denk zelf aan 5 dagen dubai of 5 dagen Las Vegas) voor mij en man bij elkaar ga sparen als verrasing voor hem. Al duurt het 3 of 4 jaar dat maakt me niet zoveel uit.
edit. Vroeger spaarden wij (de hele familie) de koopzegels van de keurslager en die gaven we elke zaterdag aan mijn oma die plakte ze in de boekjes. En met kerst haalde ze dan voor de kerstdag die de hele familie bij haar vierde (8 kinderen met aanhang en 18 kleinkinderen) het gourmetvlees voor het diner en de salades, worst en hapjes voor overdag van al die boekjes die ze een jaar lang gespaart had (met hulp van al haar kinderen en kleinkinderen). Vond het toen ik klein was altijd leuk als ik mocht helpen plakken op zaterdag middag, we aten elke zaterdag middag met de hele familie soep bij oma en de jongere kleinkinderen mochten om de beurt helpen met inplakken.