[verwijderd] Hoe denken jullie daarover? wat zijn jullie grensen mbt vreemdgaan / verliefd worden / wel niet willen weten?
Kijk, ik wil hem geen vrijbrief geven ofzo... maar mocht het zo zijn dat @LucP een keer vreemdgaat (dronken, vakantie met vrienden, kolder in de kop, raar moment met die ene collega aan het einde van dat ene netwerkfeestje) dan wil ik het niet weten. Dan moet hij zelf maar de last dragen van het geheim en het schuldgevoel, maar ik wil er niet mee opgezadeld worden. Ik wil ook niet dat ik dan ineens moet nadenken over of er consequenties aan zitten voor onze relatie enz. Er lopen zoveel mensen rond met een laagje eelt op hun geweten. Ik denk dat zoiets best wel eens kan gebeuren zónder dat je meteen een slecht mens of een slechte echtgenoot bent.
Een affaire vind ik absoluut iets anders. En ik vind het ook een ander verhaal worden als de halve stad er al vanaf weet, dan mag hij het me wel komen vertellen. Een kennis van me heeft zo'n kerel die doodleuk in zijn eigen woonplaats op terrasjes gaat zitten met de dames waarmee hij affaires heeft en iedereen praat meewarig over zijn vrouw. Zoiets hoeft mij echt niet te overkomen, dan word ik wel giftig. Als er dan toch iets buitenechtelijks moet gebeuren, ga er een beetje integer mee om en zet me niet te kakken.