Herinneringen brengen mij terug naar mooie momenten in mijn leven. Dit kan gebeuren door woord, muziek, geur, beeld, enz. Geur is bij mij een grote trigger, ik kan geuren erg goed koppelen aan herinneringen. Zo heb ik bijvoorbeeld een bepaalde douchegel die ik gebruikte tijdens de kraamweek. Als ik die gebruik ben ik weer terug in die week. Hij is bijna op dus ik ben heel zuinig π
Herinneringen zijn voor mij heel belangrijk, om even terug te denken aan een mooi moment of een mooie vakantie bijvoorbeeld. Maar ik merk ook dat elke herinnering een beetje "afbrokkelt" als ik er weer even aan denk. Ik ben bijvoorbeeld bepaalde elementen vergeten, zodat de herinnering niet meer volledig aanvoelt. Dat is soms frustrerend, maar schijnt ook bij het onthouden van herinneringen te horen.
Soms zou ik willen dat ik bepaalde momenten in een doosje zou kunnen stoppen en deze niet meer kan vergeten en voor altijd op die manier in mijn geheugen zou staan gegrift, zonder aanpassingen, zonder elementen die ik vergeet. Het helpt mij om dingen op te schrijven of met geuren te werken, maar toch is het nooit compleet. In de kraamweek bijvoorbeeld, heb ik geprobeerd alles op te schrijven van de bevalling. Maar er waren toch al dingen die ik was vergeten en nog steeds zijn er blanco stukken van die dag, ondanks dat ik er helemaal bij was. Ik weet bijvoorbeeld totaal niet meer wat voor weer het was. Of ik iets heb gegeten die dag? Dat frustreert me soms, maar ik kan het ook prima loslaten, de aller belangrijkste momenten heb ik nog prima voor ogen.
Nou ja, ik weet niet of dit iets is waar je wat mee kan, maar dit kwam in me op π