@Manque wauw, wat mooi! Fijn dat je dat gedaan hebt 🙂
Ja, zeker mooi! Ik vond het vooral ontzettend leuk om te doen (vrijwilligerswerk bij Het Luisterend Oog). Het past ook helemaal bij mij: ik ben supernieuwgierig naar het leven van andere mensen, maar dan het liefst met dat ik er verder 'niks mee hoef' en lekker via de computer. Maar ik merkte ook dat het mij minder moeite kostte dan sommige collega's om op die manier een gesprek te voeren, juist door die regels had ik altijd het idee het gesprek onder controle te hebben (behalve bij dronken mensen eigenlijk). En veel van de collega's frustreerde het als steeds dezelfde mensen bleven komen met hetzelfde onderwerp, of als mensen in kringetjes bleven ronddraaien en hun verantwoordelijkheid niet namen of als ze je dingen gingen verwijten of ze trokken zich verhalen juist te veel aan, maar dat had ik allemaal niet, ik dacht: ik hanteer deze technieken en mensen mogen zelf weten of ze hier komen en ik vind het leuk ze te leren kennen, mooi meegenomen als ze het een fijn gesprek vonden en anders maar niet.
Jammer dat ik moest stoppen 🙁