Ik zoek een oplossing want ik kom er niet uit.. 😕
Binnenkort gaat het hopelijk weer lekker weer worden. Het zou dan fijn zijn als de deur weer open kan, maar ik heb nu dus 2 katten.
Lily was nooit een probleem, die ging op mijn tuinbank liggen en dat was het wel.
Maar deze monsters zijn kittens, én oranje, en met name Boo heeft de hersencellen van een tosti.
Ik heb een kattennet-bedrijf ingeschakeld om het balkon veilig te maken, maar hun conclusie was eigenlijk dat het onmogelijk is. Mijn zonwering heeft een of andere huppeldepup-arm met weet ik veel scharnierpunten, waardoor er geen kattennet geplaatst kan worden zonder ook de volledige zonwering te vervangen, en dan praat je over een paar duizend euro. Dus dat valt af.
De enige optie die dus over blijft is aan de binnenkant van de deur iets te bevestigen zodat ze niet naar buiten kunnen. In mijn slaapkamer heb ik een hordeur, en dat scharnier piept en daar zijn ze bang voor, dat werkt perfect 😅
Maar ik zoek een oplossing voor de woonkamer, want daar zal een ander type deur in moeten vanwege de rolgordijnen.
Ik was dus aan het kijken naar een schuifdeur, maar ik ben bang dat dat alsnog niet gaat passen.
Van die magnetische shit ben ik bang dat ze daar doodleuk doorheen kunnen lopen.
Ze zullen nooit alleen gelaten worden met een open deur, maar het zou fijn zijn als het wel net voor een extra drempel zorgt waardoor het ze moeilijker gemaakt wordt om te ontsnappen. Insecten buiten houden is natuurlijk een pré, maar de katten binnen houden heeft prioriteit.
Hebben jullie ideeën?
let niet op het scheve rolgordijn