Op stok.
Kleine papegaai kan al even op stok zitten. We hebben er 2 in de kooi gezet waarbij hij de ene makkelijk op kan komen en de ander met wat meer moeite. Hij ging er meteen op! Heel erg lang houdt kleine papegaai het nog niet vol om er ook echt op te zitten, vooral slapen nog niet. Na een tijdje gaat ie toch weer liever languit op de grond liggen om daar verder te slapen. Ik heb bij de hogere stok ook een speeltje opgehangen, hij schrok zich eerst suf maar even later zat ie er toch even voorzichtig aan.
Vast voer.
Kleine papegaai moet vast voer gaan eten overdag. Hij lijkt daar alleen nog niet veel zin in te hebben. Hij krijgt nu alleen smorgens en savonds nog pap. Tussendoor zal hij het zelf moeten doen met wat er in zijn bakje zit. Hij krijgt nu een mengeling van zaden, pellets en gedroogd fruit. Gister was hij best wat afgevallen omdat hij eigenlijk geen vast voer wil eten nu. Vanmorgen had wegen ook niet echt nut omdat m an hem zat te voeren toen ik beneden kwam. Eerst wilde hij juist liever dat dan zijn pap en nu is het andersom. Af en toe hoor ik hem wel door zijn voerbakje rommelen maar echt eten, amper.. Mijn man vindt dat ie dan maar weer 3x per dag pap moet. Ik begin daar niet aan want bij zijn ouders zou hij ook niet meer naar wens pap krijgen. Daar zou hij ook gedwongen worden om zelf te gaan eten. Eivoer eet ie wel echt zelf, maar dat is zacht en kleine korrels dus weinig moeite.
Vliegen.
Kleine papegaai heeft zijn vleugels ontdekt! Hij kan natuurlijk nog niet vliegen, daar is ie nog te jong voor, maar hij oefent al wel regelmatig met zijn vleugels fladderen. Over een paar weken kan hij het wel! Dan moeten we oppassen dat hij niet probeert om door ramen te vliegen.
Janken.
Ik noem het maar janken, het zijn van die zielige geluidjes. De ik heb honger geluidjes, voer mij alsjeblieft! Hij doet het alleen bij mijn man, niet bij mij. Ik denk dat dat komt omdat ik er niet op reageer een mijn man wel. Mijn man vindt het grappig en geeft hem dan juist aandacht. Daar moeten we het nog even goed over hebben want nu klinkt het nog schattig dat gejank, maar straks gaat ie schreeuwen als hij dan plotseling geen aandacht krijgt.. Aanleren is makkelijker dan afleren.