Youtan
Nou hier nog geen geslaagde zoektocht. Idd de prijzen van woningen in die 2 weken vakantie zijn echt gigantisch. En luxe zoeken wij ook niet, maar fijne ligging vinden we wel belangrijk (skibus voor de deur is prima, aan de piste gelegen wordt 'm sowieso niet).

Ik begin me ook een beetje zorgen te maken over de sneeuw. Na dit weekend mag t wel stoppen hoor.

Waar zoeken jullie nu al? ik vind dat er nog zo weinig qua prijzen te bekijken is.

Feye wij hebben vroeger weleens in Mayerhofen gezeten bij Frau Schneeberger, dat was toen best betaalbaar, vlak bij een skibus, wel echt uit het centrum.

• Feye hebben hierop gereageerd.

Feye Youtan les Balcons heeft grotere huisjes, ik meen tot 8 slaapkamers (dat is dan net te kort voor 20 man?) En wel Frankrijk. Voor waar ik daarmee geweest ben ligt het heel aardig tov piste

• Youtan vindt dit leuk

Les Balcons in Val Thorens? Of waar in Frankrijk? We willen liever naar Frankrijk, maar Val Therens is ook leuk, maar volgens mij ook duur in de voorjaarsvakantie?

• [verwijderd]

Feye de wildkogel en hotel brugger in Neukirchen als je voor goedkoop wilt. De dalafdaling eindigt ongeveer in het hotel. Er is ook een kinderbaantje voor de deur. De skibus stopt voor het hotel (laatste halte voor de gondel, 2 minuten rijden) en lopend is het nog geen 10 minuten na de gondel. In de voorjaarsvakantie betaalden wij de afgelopen twee jaar 1100 inclusief half pension voor 4pp. appartement voor een week. Nadeel is de oudbolligheid van het hotel (appartementencomplex is wel modern, wel zonder eten en mogelijk ook goedkoper) en ik vind de eigenaar een arrogante knakker. Het avondeten is een 3-gangenmenu, maar verwacht geen geen culinaire hoogstandjes.

• Youtan vindt dit leuk
          • [verwijderd]

[verwijderd] wij gaan naar Zell am see/ kaprun. Er zijn twee skigebieden, maar geen ervaring nog mee. Iemand hier toevallig?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

1981mama wat voor racemonsters heb je? Heb je echt wedstrijdski’s? Ik heb all mountainsski. Wel een sportski voor gevorderde skiërs. Mijn plan was om dit jaar een keer wedstrijdski’s te huren om te proberen. Ik denk dat dit nu volgend jaar gaat gebeuren. Ik mag allang blij zijn als ik in februari kan skiën met mijn gescheurde enkelbanden 😬

• [verwijderd]

Wij gaan zaterdag! Super veel zin in. De oudste drie gaan skieën en hebben afgelopen weken een aantal keer geoefend op de baan.

Zelf ga ik ook gewoon skieën, hebben jullie ook geskied tijdens jullie zwangerschappen?

Thanks voor de tips Youtan 1981mama en [verwijderd] ik ga ze eens even bekijken.

[verwijderd] veel plezier! Ik heb tijdens de zwangerschap van de oudste gewoon geskied. Was toen nog maar 2 maanden zwanger, dus kon prima. Bij de jongste 4 dagen voor de wintersport bevallen, dus die vakantie heb ik maar overgeslagen 😄

[verwijderd] ik heb "nog" Elan Magfires maar had graag Elan amphibios gekocht, maar ik ga eerst volgend jaar eens rustig aan weer beginnen. Heerlijk dat ze niet klapperen of zwalken bij meer dan 100kmh 😉 Ik moet ook nieuwe skischoenen (dat is veel erger) want mijn voeten zijn gegroeid. ik wil perse damesschoenen en ik heb nu maat 43. Welke heb jij???

[verwijderd] Ik was het wel van plan (in het eerste trimester), maar ik was helaas te ziek (HG). Baby zit goed beschermd toch dus ik was absoluut gegaan maar het overgeven gooide roet in het eten 😉

• [verwijderd]

[verwijderd] veel plezier! Ik heb in het eerste trimester niet geskied, maar ik was toen 12 weken zwanger van de tweede en mijn baarmoeder zat al boven het schaambeen. Bij de eerste had ik volledig bedrust vanaf de positieve test en was het sowieso geen optie. Zolang de baarmoeder nog beschermd achter het schaambeen zit, is het volgens mij geen probleem. Veel plezier!

• [verwijderd]

1981mama ik heb Fischer my mtn 80. Deze zouden niet klapperen, maar bij hele hoge snelheden voel ik ze soms wel klapperen. Het is echt een ski voor een wat agressieve skiër en om te toeren, maar om echt goed te kunnen carven op hoge snelheid minder geschikt. Ik ga eens kijken naar de elan amphibios. Mijn plan was om skies voor een dag te huren ter plekke en als het bevalt over te kopen. Scheelt aanzienlijk in de kosten. Vorig jaar nieuwe schoenen gekocht, head vector EVO 90. Hele fijne schoen, waar je echt goede controle mee kan uitoefenen op je ski en ook nog lekker zit. Vaak gaat het een toch ten kosten van het ander. Geen idee of deze ook in maat 43 worden verkocht.

Ik heb ook tijdens de zwangerschap van de oudste geskied, was toen 10 weken zwanger geloof ik.
                Bij de tweede maar gekozen voor wandelen enzo, was toen al iets verder.

De kinderen hebben de afgelopen kerstvakantie een cursus gedaan op de borstelbaan. Mijn dochter voor het eerst snowboarden. Best pittig hoor om te leren. Tenminste, zo zag het er uit.

Wie heeft voor mij DE TIP? Wij zoeken een huis groot genoeg voor 6 volwassenen en 4 kinderen, of 3 appartementen bij elkaar.
                Enigzins betaalbaar zou echt fijn zijn. We hebben één huis gevonden voor €4500. Maar hier komen dan nog skipassen, lessen, huur bij. Dan zou je met 3 pers al aan de €3000 zitten ben ik ban en dan is er nog niets gegeten of gedronken.
                Heeft iemand misschien nog een leuk adres voor particuliere huur?

Wij zoeken vooral via vvv's (wel veel werk als je nog geen vast plek hebt waar je naar toe wilt)
                  Ook via booking.com wel eens prima huizen gevonden (maar wij zijn met net wat minder mensen).
                  Tot nu toe altijd gelukt om tijdens de vakantie voor 8 personen rond de €2000 uit te komen, dus t lijkt me dat het goedkoper moet kunnen.

Wat zijn jullie eisen/wensen?

• Youtan hebben hierop gereageerd.