@Vitamientjuh en @Kipsate dank jullie voor jullie antwoord. Klopt t trouwens dat een meisje vanaf t moment dat ze ongesteld is geweest en hoofddoek hoort te dragen? Weet dat op de basisschool had ik een meisje in de klas die moslim was, volgens mij nog niet ongesteld en deed wel mee met de ramadan. Wij hebben toen als klas een week onder schooltijd "meegedaan" om haar te steunen.
Weet nog dat ik regelmatig bij haar thuis kwam en zo bijzonder vond dat zij en haar ouders alles uitlegde. Ik vond alles heel interessant maar kon daar altijd alles vragen zonder raar aangekeken te worden. Ik herinner me ook nog iets over 2 aanrechten ofzo, op 1 mocht bepaald voedsel niet bereid worden en op andere ander voedsel weer niet ofzo.
Ik weet ook nog het ramadan topic op zp van aantal jaar geleden, hoe bijzonder ik t vond dat moslims en niet moslims samen spraken, vragen gesteld werden en oprechte interesse. En alles wat ik leerde van jullie. Mis dat echt ij de "gewone" samenleving ofzo weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Maar meiden die aan de ramadan doen: hoe gaat het met jullie? @Hooyo-shimbir heb jij al kunnen starten?