[verwijderd] Veel mensen hebben wel vaak een mening over het thuis zijn met de kinderen. Die weten natuurlijk ook niet hoe alles op papier is geregeld. Maar krijg zo vaak te horen ja hoor D. maar hard werken en jij alles opmaken. Of lekker he thuis zijn de hele dag doen waar je zin in hebt. En de meest voorkomende, ik hoop dat D. nooit bij je weg gaat dan zul je ineens echt voor je geld moeten gaan werken of ga je dan je handje ophouden?!. Vaak gaat het het ene oor in en andere weer uit maar op momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit dan raakt het me af en toe wel.
Wat een brutaliteit! Ik kan echt niet begrijpen dat mensen dat zo durven te zeggen 😕 En ik snap dat het je raakt, zeker omdat jij weet hoe de vork echt in de steel zit, ook financieel gezien en dat je niet van hem afhankelijk bent. En feitelijk zou het nog geen donder moeten uitmaken, jullie leven, jullie keuzes.
Goed dat je bij jezelf blijft, maar ik begrijp ook zeker dat het wel binnenkomt als je je kwetsbaar voelt.
Maar goed, in alle eerlijkheid, ik betrap mezelf ook wel op het beroordelen van andere. Niet m.b.t. jouw situatie, maar gewoon, allerdaagse gebeurtenissen. Ik vind het zeker niet oke van mezelf, maar ik doe het soms wel, bijna vanuit een automatische piloot. Ik denk er later wel meteen over na, maar primair kan ik echt wel iets anders (negatiefs) denken. Maar één ding zal ik nooit doen, het uitten van mijn gedachtes aan de desbetreffende personen als ik door heb dat ik mensen veroordeel terwijl de feiten niet op tafel liggen.
Het zit in mijn hoofd en daar blijft het ook. Niemand wordt beter van een ongenuanceerde en subjectieve mening.