• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Angel1980 met de huidige mogelijkheden en als kosten totaal geen rol zouden spelen zou het geen eeuwen hoeven duren nee

Maar is het niet juist mooi als het gebouwd wordt door vrijwilligers en donaties, ook al duurt het dan langer?
Doet me denken aan het boek Pillars of the earth 😊

• [verwijderd]

Sevenof9 Misschien beetje offtopic, maar dit staat inderdaad ongeveer zo in de bijbel. Judas had inderdaad die kritiek en Jezus wees hem terecht, al zei hij het iets anders dan jij het nu beschrijft.

[verwijderd] Ik moet toch de bijbel eens gaan lezen 🙂, wil ik al heel lang maar het komt er nooit van.

Toch6 Oja inderdaad het is precies dat stukje, snel gevonden! Nu weet ik wel weer waarom ik afgehaakt ben bij de bijbel, ik vind dat taalgebruik zo lastig doorheen komen. Misschien is Engels beter.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6 Dat vind ik dan wel weer heel simpel 😛 Maar ik kom er vast wel een keer doorheen, ik heb wel meer moeilijk leesbare boeken gelezen. De Koran staat ook nog op mijn lijstje trouwens.

• [verwijderd]

Sevenof9 Als je iets er tussenin zoekt, is de Nieuwe Bijbel Vertaling (NBV) misschien een optie voor je.

• [verwijderd]

Sevenof9 Nog een tip: als je de bijbel gaat lezen, begin dan niet bij het begin van het oude testament (genesis), maar bij het begin van het nieuwe testament (de evangeliën: mattheüs, marcus, lucas, johannes). Iets met beginners en gevorderden. 😉 Daarnaast vind ik het bijbelboek prediker ook wel wat voor jou. Dat is redelijk filosofisch van aard. Dat staat trouwens wel weer in het oude testament.

[verwijderd] ik begon inderdaad altijd bij het begin van het oude testament, goede tip om het om te draaien! En prediker ga ik ook naar kijken, ik hou inderdaad van filosofie dus dat heb je goed ingeschat 😉 Ik wil dus graag in mijn leven alle belangrijke heilige boeken gelezen hebben (en nog wel meer belangrijke filosofische en literaire boeken), maar op de een of andere manier heb ik de Bhagavad Gita al 2 keer gelezen en de bijbel dus niet. Maar nu gaan we wel heel erg off topic, ik zal zo even een nieuw topic openen.

[verwijderd] Plus, alles wat nu gedoneerd wordt door dit soort particulieren, hoeft niet van de Franse regering en “het volk” te komen om toch dit historische gebouw te kunnen behouden.

Maar waarom betaalt de katholieke kerk het niet dan?

Kwam deze tegen op fb:

Snoopy1979 ik ken de speld, maar het punt blijft gelden vind ik.. het is een katholieke kerk dus waarom zouden zij de kosten niet dragen, gezien hun vermogen..?

Pimpelmeesje Dat was ook eigenlijk de afspraak. De kerk is eigendom van Frankrijk. Maar de kerk mag er gebruik van maken, mits ze het onderhoud doen. Dat laatste blijkt nogal slecht gedaan te zijn.