Hier ging de jongste voordat de luiers uitgingen al een paar keer per dag op de wc, bv βs ochtends, na het middagslaapje en βs avonds. Daardoor was dat al bekend, dat scheelt heel veel! Vervolgens plaste ze soms per ongeluk op de wc, en leerde dan dus aanvoelen hoe dat werkt plus dat ik er heel blij van werd π
Met 2 ging de luier uit en na 2 dagen had ze geen ongelukjes meer, paar weken later βs nachts ook droog.
Mijn oudste was ouder, zij moest daardoor echt alles in 1x leren toen ze er aan toe was - op de wc durven, goed aanvoelen wanneer je moet gaan etc, dat was intensief voor haar. Dus ik ben heel blij dat we met de jongste al veel eerder haar op de wc hebben gezet en eerder die luier uit hebben gedaan, er is voor haar nooit een drempel geweest, ze vond het geen seconde spannend. Ook bv poepen op de wc vond de oudste heeeeel spannend! Jongste poepte met 1 jaar al af en toe op de wc, vond ze heel normaal, alleen had ze er toen nog niet echt goed controle over. Dus toen die controle er wel was, vond ze dat alleen maar fijn π