Wij zaten na het eten nog wat te kletsen aan tafel. Onze dochter zei “The voice kids begint een half uur eerder vanavond!” Dus wei zeiden “mooi! Dan kan je ook een half uur eerder naar bed😉”
Heel verhaal over dat we dat vroeger wel eens deden toen ze nog geen klok kon kijken, dan aten we eens vroeg en dan ging ze ook eerder naar bed, en dan hadden wij een lekkere, lange, rustige avond😁 toen zei dochter “jaaa ik ga dus echt niet eerder naar bed, elke avond als ik in bed lig hebben jullie plezier! Dan hoor ik jullie lachen! (Doet mijn schaterlach na🤣 en slaat op haar been)
opeens drong tot mij door wat ze zei en werd ik helemaal blij..... en ik zei dat tegen haar. “Lieve meid, hoor je wat je zegt? Papa en mama hebben altijd plezier als jij in bed ligt..... er zijn ook kinderen die hun ouders niet horen lachen met elkaar maar die horen elke avond ruzie of gemopper omdat ze daarmee wachten tot de kinderen op bed liggen.... ik ben zo blij dat je tot de conclusie komt dat wij altijd plezier hebben als jij in bed ligt”
(er was een maand of twee terug een kleuter bij mij op school die tegen zijn juf zei “juf, ik ben eigenlijk altijd bang als ik ‘S avonds in bed lig....” 😢 ik zou hem en zijn broer zo graag mee naar huis nemen.....”