[verwijderd] Maar dit plaatje gaat helemaal niet over ongelovigen. Hij gaat over christenen die andere christenen veroordelen en uitsluiten.
Ach, ik dacht heel naïef dat het gewoon over álle mensen ging, over de samenleving. Hij hangt zelfs bij mij op kantoor op mijn whiteboard, omdat ik het zo'n mooie afbeelding vond. Ik vergeet steeds dat er mensen zijn die denken in christenen en niet-christenen.
Edit 2 uur later// Ik ga het plaatje gewoon laten hangen overigens. Ik zie er toch iets anders in dan jij. Ik zie een samenleving vol gelijkwaardigen die 'even vergeten zijn' dat die gelijkwaardigheid een bepaalde onvoorwaardelijkheid met zich meebrengt.
Het grote verschil in de naastenliefde van een christen en een atheïst, daar heb ik nog even over zitten denken trouwens... lijkt hem dan vooral te zitten in dat de eerste deze voorgeschreven heeft gekregen. Je zou je dan kunnen afvragen in hoeverre dat intrinsiek gemotiveerd is. Ethiek versus dogma. Een ander verschil zou ik echt niet kunnen bedenken. Voelt voor mij als een fictief onderscheid waarbij mijn intenties gedevalueerd worden door een ander. Ik was persoonlijk niet gekwetst door het issue, maar ben dat inmiddels wel.