Sevenof9 klopt, maar die overlap is wel heel erg groot, zeker ook in Nederland.
Kijk weet je wat het is, ik kan hier wel een heel verhaal gaan typen over hoe vrouwen te horen krijgen dat het hun eigen schuld is, want ze hadden maar eerder weg moeten gaan, anders moeten kleden, een zelfverdediginscursus moeten volgen, terwijl mannen dit soort dingen niet te horen krijgen, maar dat keurt het geweld (richting beide genders) niet goed.
De reden dat ik blij wordt van deze campagne is omdat dit voor mij persoonlijk dichtbij mijn hart ligt, en ik er blij mee ben dat het ook eens wat aandacht krijgt. We hebben de #metoo campagne gehad, maar er zijn veel meer vormen van geweld die aandacht nodig hebben en hiermee ook uitgelicht worden. Voor mij is dat belangrijk, daarom plaats ik het hier.
Er zijn meer dan genoeg dagen waarop andere vormen aan bod komen:
21 maart was de dag tegen discriminatie,
20 augustus was de dag tegen religieus geweld,
4 oktober was de dag tegen zinloos geweld,
19 november was het internationale mannendag, 10 december is de dag van de internationale mensenrechten, en ga zo maar door, dus ik denk dat de vraag eerder is: waarom niet?
We hebben het over 45% van de vrouwen in Nederland die ooit in aanmerking zijn gekomen met een vorm van geweld, ik vind dat echt veel te veel om maar te negeren.