Dit topic helemaal vergeten.🤦♀️
Opzich niets mis met kleurcodes of andere zichtbare herkenningspunten op een product die aangeeft hoe (on)gezond iets zou zijn.
Alleen dan krijg je dus de discussie wat is nu gezond(er). Welke suikers worden er als 'gezond' gezien en welke niet bv fruit vs pure suiker of is alle suiker dan slecht. Voor een ieder kan dat namelijk weer verschillen en noet iedereen zweert bijv. bij de schijf van 5 als richtlijn.
Zelf periode gehad dat ik alle labels las en heb dus een aardig beeld van wat gezond(er) is. Ik doe eigenlijk niets met die 'kleurcodes en bewust beter👍' logo's. Beetje gezond verstand, etiket lezen idn en zo min mogelijk verpakkingsmateriaal / ingrediënten en dan kom ik een heel eind.
Hoewel een logo en kleurcode kan helpen denk ik ook dat het een marketing ding is.
Promoot ff wat kleuren hier en logo's daar en men vertrouwd daarop en wij hoeven niet meer zelf na te denken. Ondertussen blijft een groot deel gewoon troep (soms mega lekker, maar wel troep) wat we op die manier kopen.
Goed dat er meer aandacht komt voor suikers e.d in producten, maar beter nog zou zijn mensen te leren wat voor troep er verder nog inzit en hoe dit te herkennen.
Hoeveel nemen er bijv. een Light variant omdat dit gezonder zou zijn. Tja minder suiker, maar meer ander toegevoegde troep.
Mijn mening: We worden het steeds makkelijk gemaakt en hoeven daardoor minder na te denken met alle gevolgen van dien. Niet alleen op dit vlak overigens, maar dat is wat anders.
Laat ze eerst maar eens beginnen met baby voeding /potjes kleuren te geven, want daar begint het al. Vroeg extra toegevoegde suiker/troep geven is bijna gegarandeerd later een goede klant voor het kopen van suikerhoudende producten.
Misschien beetje kort door de bocht geschreven, maar goed.😊