Tantetil ik ben dit weekend druk met nieuwe meubels, vloer en bank uitzoeken dus die sauna zit er niet in. Maar het is wel een leuke drukke bezigheid. Misschien ga ik in de avond even naar de zonnebank om daar 20 minuutjes te ontspannen. Toevallig zei mijn pt gisteren ook al dat ik echt wat moet doen aan mijn sky high spanning in mijn lichaam en kwam die ook al met de sauna tip of een goede massage tip.
Ik zit weer in dat rot negatieve cirkeltje. Meer pijn, meer spanning, drukker worden omdat de controle over de pijn weg is dus controle op een andere manier zoeken waardoor ik helemaal niet meer kan ontspannen. Gisteren avond mindfullness podcast opgezet en hield het niet langer dan 10 seconden vol voor mijn gedachten weer bij een to do lijstje zat. Ik weet dat ik het kan doorbreken dat heb ik vaker gedaan zie op dit moment alleen even niet hoe zonder dat ik er een gevoel van falen op een ander gebied (huidhouden, sporten, sociale verplichtingen) aan overhoud. Ik ga een zelfhulp boek bestellen als stap 1 om mijn dwangmatige eigenschappen te gaan beperken werkt dat niet ga ik therapie zoeken. Ik weet dat ik dingen nu niet meer doe op een normale manier en dat steeds meer dingen dwangmatig worden en dat moet stoppen.