[verwijderd] Zeg ik op dag 2 van mijn studie 😂😂
Alsof iemand op dag 2 van automonteur school zegt : automonteur, mwuoah, ik zie mezelf meer als een Elon Musk 🤔
haha jouw hoofd is echt een kopie van de mijne soms 🤣
Dat is ook echt een van mijn valkuilen, ik vind het heel moeilijk om geduld op te brengen voor het proces. Of dat nou een 4jarige studie is, of dag 2 van een baan en ik in mijn hoofd al ben opgeklommen tot directeur. Ik ben zó resultaatgericht, want wáárom zou ik geen Elon Musk mogen zijn? Heb je gezien hoe hard ik gewerkt heb het afgelopen.. uur dat ik hier in dienst ben??? 🙈
Daarom zou ik ook nooit psycholoog kunnen worden. Ik weet maar al te goed dat zo'n proces tijd kost, en het is totaal niet realistisch om van mijn cliënten te verwachten dat ze in 1 sessie alles maar even oplossen omdat ik geen geduld heb met ze.
Het analyseren vind ik wel razend interessant, zolang de mensen waar het om gaat lekker theoretisch blijven en ik gewoon mag puzzelen waarom ze zo zijn, maar ik zou ze alleen maar meer issues geven als ik ze daadwerkelijk zou moeten behandelen..
Ik zou dan eerder diagnostisch onderzoeker willen zijn denk ik, maar ik ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ga raken. Ik wil dan liever van die kleine moordenaartjes in de dop dan gewoon wéér standaard adhd/add/autisme 🙈
Ik moet écht niet de psychologie richting in 🤣🤣
[verwijderd] ja, het is pittig!!
Ik merk dat er op veel punten echt wel een omslag begint te komen nu. We lijken de kern gevonden te hebben, en er wankelt héél veel.
Ik heb bijvoorbeeld heel lang gedacht dat ik dom was omdat ik geen diploma's had, en ik realiseer me nu dat het geen gebrek aan intelligentie was, maar een gebrek aan supportsysteem.
Ik zie het bij H in de klas bijvoorbeeld ook heel erg veel, hoe veel invloed je thuissituatie kan hebben op je prestaties. Ze doet vmbo basis, en die kinderen zijn écht niet dom. Maar in verhouding met de mavoklas van I, of havo uit mijn jeugd, ligt het aantal kinderen die bijvoorbeeld een ouder hebben verloren of in een pleeggezin wonen vele malen hoger. Verhalen die ik hoor van haar zijn echt heel heftig..
En tja.. tijdens mijn laatste jaar middelbare school woonde ik in een pleeggezin, tijdens mijn eerste studie is mijn moeder geëmigreerd, en tijdens mijn tweede studie had ik een depressie.
Misschien, misschien speelde dat ook wel mee? 🙃
En naast het 'ik ben dom want ik heb geen diploma' zag ik dat dus ook ook als 'ik heb geen doorzettingsvermogen' omdat ik niks heb afgemaakt. Ik ben lui want ik hou niks vol. Blablabla.
Terwijl ik me nu wel steeds meer begin te realiseren hoe hard ik werk met therapie, en dat óók iets zegt over mijn doorzettingsvermogen. Want 8 jaar lang iedere week de confrontatie aan blijven gaan met mijn shit, hoe pijnlijk ook, is ook niet niks. Er zijn studies en banen die makkelijker zijn hoor..
Maar op dit moment loop ik er dus tegenaan dat omdat ik zo lang heb rondgelopen met een vertekend beeld, ik gewoon echt geen idee heb van mijn werkelijke potentie. Ik ben me er van bewust dat mijn situatie de afgelopen jaren gezorgd heeft voor een stilstand in mijn ontwikkeling op intellectueel gebied, mijn concentratie is ronduit slecht, en ik geloof zeker wel dat er mogelijkheden zijn om die weer te trainen wanneer ik zover ben, maarja.. wat is mijn niveau nu, en wat zijn de mogelijkheden als ik er wel weer aan wen om te leren? Want om een studieniveau te kiezen op basis van mijn concentratie nu, dan ga ik me kapot vervelen wanneer ik er weer in kom. Maar om hem te hoog te pakken kom ik niet over mijn concentratie shit heen en stop ik bij les 1 al..
Ik zat afgelopen weekend te kijken naar voorbeelden van de 21+ test, nah dat is Chinees!! Weet ik veel welk kleurtje volgt op dat plaatje, er zit geen enkele logica in 🤷♀️
Terwijl ik dat vroeger met 2 vingers in mijn neus deed.. zijn die testen ineens zo veel moeilijker geworden?? 😅
Ik was altijd goed in intelligentie testen, maar mijn cijfers, ook op de basisschool, reflecteerden dat totaal niet.
Op MBO4 stond ik gemiddeld een 9, dus ik had hbo echt wel aangekund, maar op havo4 stond ik een 4. Hoe kan dat dan? Huiswerk van de kinderen, op sommige momenten heb ik haast een fotografisch geheugen, het volgende moment snap ik écht niks van mavo3 wiskunde. Komt er ineens een X uit de lucht vallen?? Hoe dan?
Dus wat is mijn niveau nou precies? Ik heb mezelf jarenlang onderschat, dat weet ik. Maar overschat ik mezelf niet op andere punten? Het is allemaal zo tegenstrijdig dat ik écht geen idee heb. En dat houdt me op dit moment tegen, de angst dat ik mezelf alsnog overschat.. wat als ik het niveau van de OU toch niet aan kan, en alsnog minder slim ben dan ik denk? Wat als.... ik daardoor alsnog faal? Wat als mijn eerste poging om mezelf open te stellen dat ik niet dom ben, bewijst dat ik het al die tijd wel was?
Dus daar zit echt nog wel wat werk in. Daarom ligt mijn focus nu ook op het voorjaar, dan heb ik nog tijd om verder te kijken met de psycholoog binnen dit thema, en hopelijk een beetje uit die knoop te komen.