Ik ga hem er hier even in gooien, want ik zit al een tijdje met een cursus in mijn hoofd die ik heel graag wil doen. Ik heb ten tijde van het STAPbudget op het punt gestaan om hem aan te vragen, maar op dat moment was ik er niet klaar voor. Nu wel, maar ja.. geen budget 😒
Nu zit ik er over te denken om het dan alsnog maar zelf te financieren. Dat zal even sparen zijn, want het ligt niet bepaald tussen de kussens van de bank.
Maar ik twijfel, want het gaat wel om 1000 euro, en het is geen diploma in de zin van mbo/hbo/universiteit/whatever met baankans. Het is gewoon een certificaat van online opleider, die nog niet eens hele goede reviews heeft 😔
(Alternatieven instellingen bieden de cursus niet aan, of je komt meteen uit bij een complete universitaire studie)
Het kromme van alles.. ik heb jarenlang enorm veel last gehad van faalangst/laag zelfbeeld omdat ik geen erkend diploma heb, en dus nooit in aanmerking kwam voor de banen die ik wilde.
Nu heb ik een richting gevonden waar ik héél erg enthousiast over ben, en waar ik zo met mijn lege cv naar binnen kan lopen wanneer ik er klaar voor ben. Ik zou vanuit daar wellicht ook cursussen kunnen volgen en uiteindelijk misschien alsnog kunnen doorstromen naar een andere functie.
Aan de andere kant, deze cursus geeft misschien net wel wat meer verdieping waardoor dat wat makkelijker zou kunnen gaan..
Ik heb een proefles gedownload en ik ben zó enthousiast, het is mega interessant (en dan is deze module zelfs degene die me het minste aansprak 😅), en ik wil dit, ik wil dit!
Maar 1000 euro voor iets wat misschien niet eens meer oplevert dan gewoon persoonlijke ontwikkeling? Voor een stom certificaat van een matige aanbieder die ik niet eens nodig heb? Puur om mezelf weer uit te dagen om te leren? Om mijn kennis te vergroten? Omdat ik het gewoon interessant vind? Omdat het iets is wat ik eigenlijk al ruim 20 jaar wil sinds ik Mysterious ways op tv zag?
Of ga ik sparen voor een vaatwasser? 😂
Eigenlijk weet ik het antwoord al wel, maar ik wil toch graag weten hoe jullie er over denken..