Ik heb echt geen idee of er hier nog mensen zijn die het leuk vinden als ik over mijn studie schrijf....
we zijn nu alweer richting het einde van periode 3 dit jaar! Vorige week heb ik een presentatie moeten geven over het causale verband tussen een hepatitis b en c infectie en het ontstaan van een hepatocellulair carcinoom (leverkanker) en de verschillende Hallmarks of cancer die daarbij betrokken zijn, therapie en een recent wetenschappelijk artikel uitleggen. Daarna volgde er een korte verdediging. Heb het gehaald met een 8,5! Super fijn.
Deze week was ons tentamen een wetenschappelijke poster maken en vervolgens een verdediging ervan. De verdediging ging naar mijn idee heel slecht door de manier waarop de 2 docenten vragen stelde en reageerde op de antwoorden. Hebben we (deed het met een studiegenootje samen) een 9,4 gehaald!! Ik ben nog helemaal in shock!
Volgende week een theorie tentamen over anatomie en immunohistochemische kleuringen op weefsels. En dan de week erna hebben we een tentamen over alle organen, microscopie van de weefsels, functie en de cellen die erin liggen (en de functies wederom). ๐คฏ
nog even hard aan de slag, alle theorie colleges zijn geweest dus heb nu echt even de tijd keihard te gaan studeren.
volgende periode mochten we een onderwerp naar keus opgeven en daar doen we dan een challenge mee, experiment vak en een onderzoeks vak. Ik heb voor microbioom gekozen ๐