Bloem als ik niet een goede baan had gehad was mijn motivatie ook wat groter waarschijnlijk

Wat gaaf zeg! Hier ook een “wens” om te gaan studeren. Door omstandigheden vroeger nooit veder gekomen als mbo en in een vak gebied waar ik helemaal niks mee heb en ook niet in werk haha.

Ik moet over een week 5/6 bevallen van ons derde kindje. Maar zodra de jongste op school zit of in iedergeval dan de middelste wil ik eens gaan kijken wat handig is. Ik ben nog jong (bijna 27) dus als ik bedenk hoe lang ik nog moet werken zeker de moeite waard.

mijn man zijn nichtjes zitten op het hbo en de uni en hun hebben veel “oudere” in hun klas. Echt niet alleen jongeren die van de middelbare af komen. Maar misschien verschilt dat ook met welke opleiding je kiest. Geen idee eigenlijk.

21 dagen later

Wat goed!
ik heb deeltijd hbo gestudeerd (maar na overspannen te zijn geraakt door andere redenen en nu zwanger en geen vertrouwen meer in werkgever dat ik voldoende bewijsmateriaal ga kunnen verzamelen enzo) maar niet afgemaakt. Alle inhoudelijke modules gehaald, moet eigenlijk alleen nog afstuderen (en portfolio’s samenstellen)...zonde, maar ik heb er momenteel ook echt de energie en motivatie niet voor. Wie weet in de toekomst alsnog 😉

voltijds lijkt me ergens wel prettiger want je zit in elk geval niet ook nog eens met een baan ernaast, maar aan de andere kant zit je tussen al t jonge grut zonder gezinsleven en nog volop lang leve de lol. Dat lijkt mij heel moeilijk om aansluiting bij te vinden wel.
hopelijk valt t je mee!

heb je je ook goed georienteerd op de arbeidsmarkt na je studie? Is er voldoende werk in te vinden?
mijn schoonzus heeft in de medische lab wereld gewerkt (zelfde opleiding gedaan als jij nu gaat doen) en hier zijn haast geen vaste contracten te krijgen, veelal op projectbasis en ook veelal niks parttime...
na een tijd werkloos te zijn geweest heeft zij zich om laten scholen naar wiskunde docent.
niet dat ik je nu probeer ervan af te brengen hoor 😅😅