Bloem als ik niet een goede baan had gehad was mijn motivatie ook wat groter waarschijnlijk

Wat gaaf zeg! Hier ook een “wens” om te gaan studeren. Door omstandigheden vroeger nooit veder gekomen als mbo en in een vak gebied waar ik helemaal niks mee heb en ook niet in werk haha.

Ik moet over een week 5/6 bevallen van ons derde kindje. Maar zodra de jongste op school zit of in iedergeval dan de middelste wil ik eens gaan kijken wat handig is. Ik ben nog jong (bijna 27) dus als ik bedenk hoe lang ik nog moet werken zeker de moeite waard.

mijn man zijn nichtjes zitten op het hbo en de uni en hun hebben veel “oudere” in hun klas. Echt niet alleen jongeren die van de middelbare af komen. Maar misschien verschilt dat ook met welke opleiding je kiest. Geen idee eigenlijk.

21 dagen later

Wat goed!
ik heb deeltijd hbo gestudeerd (maar na overspannen te zijn geraakt door andere redenen en nu zwanger en geen vertrouwen meer in werkgever dat ik voldoende bewijsmateriaal ga kunnen verzamelen enzo) maar niet afgemaakt. Alle inhoudelijke modules gehaald, moet eigenlijk alleen nog afstuderen (en portfolio’s samenstellen)...zonde, maar ik heb er momenteel ook echt de energie en motivatie niet voor. Wie weet in de toekomst alsnog 😉

voltijds lijkt me ergens wel prettiger want je zit in elk geval niet ook nog eens met een baan ernaast, maar aan de andere kant zit je tussen al t jonge grut zonder gezinsleven en nog volop lang leve de lol. Dat lijkt mij heel moeilijk om aansluiting bij te vinden wel.
hopelijk valt t je mee!

heb je je ook goed georienteerd op de arbeidsmarkt na je studie? Is er voldoende werk in te vinden?
mijn schoonzus heeft in de medische lab wereld gewerkt (zelfde opleiding gedaan als jij nu gaat doen) en hier zijn haast geen vaste contracten te krijgen, veelal op projectbasis en ook veelal niks parttime...
na een tijd werkloos te zijn geweest heeft zij zich om laten scholen naar wiskunde docent.
niet dat ik je nu probeer ervan af te brengen hoor 😅😅
het lijkt me een hele leuke opleiding juist!

heeel veel succes en plezier dan ook gewenst!

en verder idd de lessen voorbereiden die behandeld gaan worden, zoals eerder gereageerd vallen er dan idd een heleboel stukjes op zn plek en kun je al vragen voorbereiden over de lesstof.

Wat leuk dat je aan een studie gaat beginnen! Ik ben in september met een deeltijd hbo studie begonnen. Mijn partner werkt in ploegen en we hebben 2 kinderen van 4 en 6. Tot nu toe gaat het echt heel goed.

Ik heb ongeveer 4,5 uren op school per week, de rest moet thuis aan verslagen, voorbereiden, etc. Het is met een baan van 30 uur pw prima te combineren. Ondanks de deeltijd versie heb ik een aantal heel jonge medestudenten in mijn klas en wat veel oudere. Je hebt altijd mensen waar je je scheel aan ergert, een paar waar je heel goed mee overweg kan en de rest is er gewoon 🙂

Ik had van alles en nog wat bedacht voor ik ging starten en dat is allemaal toch iets anders gelopen. Mijn tip zou zijn om er blanco in te gaan en gaandeweg voor jezelf bepalen wat wel en niet werkt. Gaat vast helemaal goedkomen!

8 maanden later

Even een upje voor iedereen die ook morgen ook zijn eerste dag heeft! Hebben jullie er zin in? Klaar voor?

Ik ben mega nerveus 🙈 maar ook veel zin in. Eerste 2 weken dagen van 8.30 tot 16.30 ivm lessen en introductieweken. En ga mijn meisjes erg missen.

Hooyo-shimbir ik begin morgen ook met een (deeltijd)studie. Daarnaast parttime werken.
    Heb er heel veel zin in. Even mijn aandacht verzetten en op iets anders, iets nieuws, focussen na al het gedoe van de afgelopen maanden. Ben benieuwd of het allemaal aan mijn verwachtingen gaat voldoen en of ik het ga redden.

Jij ook heel veel succes morgen!

Hooyo-shimbir

wat leuk dat het topic weer omhoog is gegooid! Heb het weer even doorgelezen terwijl ik expeditie robinson kijk want ik moet m’n tijd effectief gebruiken nu ik studeer 😋

ik ben gitaartje maar was m’n inloggegevens kwijt. Nu ben ik rosemary 😆

ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste dag gehad op de opleiding logopedie. Ik doe het in deeltijd, 1 dag in de week en heb er een flinke reistijd bij op die dag. Maar ik denk dat ik wel m’n plek heb gevonden op deze school!

De eerste dag is goed bevallen, leuke klas en de eerste lessen waren interessant! Ben me wel rotgeschrokken van de hoeveelheid huiswerk die we meekregen. De stress sloeg dan ook al hard in gisteravond.
      dat wordt nog wat.

Het is leuk om dit topic een beetje in leven te houden om elkaar te motiveren en op de hoogte te houden van toetsen en cijfers enzo!

Heel veel succes allemaal!

Ik ben ondertussen bezig met mijn 4e jaar studeren, werken en gezin combineren. Het is zwaar maar tegelijk geeft het ook zoveel voldoening.

Rosemary hè wat tof!! Super goed van je. Ja huiswerk dat zal wel even wennen gaan zijn.
        Leuk idee om hier te blijven schrijven over hoe het bevalt en gaat.
        Jij ook heel veel succes 😊

Meiden, zet hem op. Jullie kunnen het! Ik kon het ook! Ben vorig jaar april afgestudeerd aan een Master. Naast werk, gezin, verhuizing en een zieke moeder het mooi binnen de tijd gehaald en dat met 20 uur studiebelasting per week. Sleutelwoorden: Motivatie, samenwerken en vooruit plannen 😀.
        Zo leuk om weer student te zijn. En weet nieuwe dingen te leren en je te ontwikkelen.
        Succes allemaal. 👍