Hooyo-shimbir het was wel wat ingewikkelder dan dat. Ik liep echt stuk op herhaalde metingen (dan zit je met volgorde effecten). De formules etc uitrekenen is natuurlijk niet de moeilijkheid als je weet wanneer je welke moet gebruiken en in welke volgorde. Al die verschillende experimentele designs met al hun ingewikkelde zaken. Meer dan dit weet ik er ook niet meer van ๐. Ik kan een SD, T-score, significantieniveau en betrouwbaarheidsinterval uitrekenen, maar verder is er echt niks blijven hangen. Meer heb ik ook niet nodig in mijn werk. Zaken zoals een ANOVA, multilevel, factoriele designs? Geen idee meer en ik wil het ook echt niet meer weten (nachtmerries hebben deze termen mij opgeleverd ๐).
SYRV wees gerust het schijnt niet aan ons te liggen, maar psychologie heeft in vergelijking met veel andere studies veel meer statistiek, maar vooral ook veel meer complexe en vergevorderde statistiek. Vooral de neuropsychologie (deze master doe jij toch ook?), omdat veel studenten van deze master uiteindelijk toch in het onderzoek terecht komen. Ik heb ook pedagogiek gestudeerd en dat werd nooit ingewikkelder dan 1e jaars statistiek psychologie.