[verwijderd] beide is dus wel pseudomonas maar een andere type pseudomonas (putis uit de vaatwasser en aeruginosa op de dopper na een dag drinken) haha. Ik was tijdens mijn hypothese eraan voorbij gegaan welke bacterie van nature graag in water leven. Had ik niet verwacht de pseudomonas als meest aangetroffen bacterie te gaan vinden. Wat vooral gefocust op bacteriën die zich bevinden op handen en in mond.
Heb ook een clostridium en nog een onbekende dat weet ik komende week.
Maandag hebben we weet tentamen. Voor de oefen toets, wat vorig jaar de toets van de 1e jaars studenten was, haalde ik na 4 dagen Disney en niks leren een 8,6.
Dus met nog 2 dagen te gaan denk ik wel een goed cijfer te kunnen halen. Ben nog wel een beetje zoekende hoe het laatste stukje leren het best kan doen. Maandag ga ik met 2 medestudenten samen leren door elkaar te overhoren. Dat werkt voor mij wel goed. Om 17.00 is dan het tentamen.
Ik twijfel om komend jaar eindexamen deelcertificaat vwo scheikunde te gaan halen, stukje gewoon voor mezelf en omdat ik het leuk vind en t handig kan zijn