iMoeder ja ik vind het lastig. Ik geloof ook niet dat ze allemaal reddeloos verloren zijn, Er zullen er zeker een aantal zijn die spijt hebben, maar ik geloof zeker niet dat een groot deel spijt heeft. In tegen deel, ik geloof zelfs dat het grootste deel heel graag terug wilt naar NL om vanuit hier IS verder te steunen in hun terroristische doelen. Ze zijn daar naar toe gegaan, opgeleid door IS en klaar om verder te gaan hier.. en hoe kom je terug? Niet door IS heel hard aan te hangen natuurlijk. Tuurlijk zeg je sorry, spijt , blablabla. Het rechtsysteem in NL is ook niet echt lastig overwinnen, ze kunnen waarschijnlijk maar weinig bewijzen, dus misschien een jaartje, 2 jaar cel, beetje goed gedrag en je bent zo vrij. En dan kun je op je gemak verder gaan.
Het scheelt als kinderen hier inderdaad familie hebben. Maar hebben ze dat allemaal? Of worden ze de pleegzorg ingeduwd? En waar blijven ze dan? Zijn er genoeg pleeggezinnen om IS kinderen op te vangen? Is het klimaat in NL dan wel goed genoeg dat ze zich hier veilig voelen en hun loyaliteit naar hun ouders verdwijnt?
Maar ben wel met je eens, ze daar laten lost ook niks op... alleen denk ik ook dat iedereen hier halen ook niks oplost. Ik weet alleen niet wat wel een oplossing is. En laat ik voor op stellen, de kinderen van IS strijders kunnen er natuurlijk ook echt niks aan doen.. en het is ook wel zo, als ze hier zijn geboren, zijn ze wel Nederlands, en is het ook onze verantwoordelijkheid..