Femkes En voor het ov geldt dat het uitmaakt hoe vaak treinen rijden. Sinds kort werk ik meestal op een locatie die 15 minuten dichterbij is dan de andere locatie, maar bij deze nieuwe gaat er elk kwartier een trein en bij die andere eens in het halfuur. Dan ben je dus ook alweer een stuk flexibeler.

Ik rij 25 minuten enkele reis, en ik vind dat wel fijn; ik heb nu geen leerlingen in mijn buurt wonen.

Ik werk voor meerdere bedrijven:
verschilt van 0 min (thuiswerken), 5 min (kledingboetiek), 45 min interim opdracht en 2 uur om naar kantoor te gaan, 2 uur en 45 om inkopen te doen voor de winkel.

Alles enkele reis.

3 min fietsen ☺️ Best verwend ermee en zou dus lastig kunnen wennen als het ooit een half uur enkele reis zou worden ofzo.

Hoe meer reacties er komen hoe jaloerser ik word; wat hebben jullie allemaal een korte reistijd! Tuurlijk weet ik wel dat 3 uur op een dag best veel is maar ik kan op mijn werk eigenlijk niemand bedenken die korter dan een halfuur enkele reis heeft, dus had me niet zo gerealiseerd dat dat bij andere werkgevers gewoonlijk zo anders is. In de trein zie ik natuurlijk ook altijd hordes mensen die minimaal een uur enkele reis hebben 😉

In de ochtend 11 minuten, anders 15. Met de auto. Van file heb ik nooit last ik ga nl de tegengestelde richting op.

Zo’n 5 minuten fietsen en hooguit een kwartiertje lopen. Hiervoor op zo’n 35 minuten rijden gewerkt maar dat werd altijd langer door in de spits rijden. Ik zou dat nu niet meer willen maar ik was toen niet anders gewend.

Heel wisselend omdat ik soms ook op andere locaties werk. Minimaal 15 minuten rijden tot maximaal een uur. En soms moet ik twee keer per dag van locatie wisselen, dan ben ik nog meer tijd kwijt.

Vulpen ik ook hoor..ik vind het ook helemaal niet fijn om zo ver weg van de kinderen te zijn.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Vulpen bij mij heeft het ook met andere keuzes te maken. Ik kan in een half uur op mijn werk zijn, maar dan moet ik de deur uit voor iedereen wakker is. Terwijl ik het fijn vind om juist samen te ontbijten. Daarnaast heeft mijn man een gigantisch ochtendhumeur en lijkt het me niet handig hem alles alleen te laten doen. Maar daar staat tegenover dat ik uiteindelijk langer weg ben.
      Ik twijfel wel eens, maar ik denk dat voor de huidige situatie dit de beste keuze is. Maar ik kijk straks wel weer een beetje rond. Ik weet niet of ik hier ook 8 jaar blijf. Ik ben nu echt heel blij met mijn keuze, maar zie ook juist weer genoeg nieuwe opties die ik uiteindelijk wil volgen.

Vulpen haha ik ben ook jaloers hoor. Maar voor nu is het goed zo. Ik heb een hele flexibele werkplek, wat nu met baby erg fijn is. Ik kijk wel weer verder als zij naar school gaat, dat duurt dus nog eventjes hahaha. Maar goed ik vind mijn werk nog steeds leuk, anders was ik wel al vertrokken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Maximaal een half uur. Verder weg neem ik geen opdrachten aan. Hier weinig last van files en is daarom ook realistisch. Mijn eigen praktijk heeft een loopafstand van 50 meter vanaf mijn voordeur. Dat is natuurlijk helemaal luxe.

Tantetil Jij hebt natuurlijk ook wel écht veel reistijd. Vind je je baan wel leuk verder?

Femkes Ja weet je, ik was destijds al lang blij dat ik een baan vond, soms valt er niet veel te kiezen. Ik ontbijt meestal wel in mijn eentje (lekker de krant lezen...) maar maak het wel vast klaar voor de rest en als het zo uitkomt verschoon ik 1 of 2 kinderen ook alvast.

Marshmallow Ik vind gewoonlijk ook alles behalve de reistijd leuk aan mijn werk, is ook belangrijk! Laatste tijd even wat minder en dan ga je wel nadenken over of er (op termijn) ook andere opties zijn...

Zonder de kinderen weg te brengen is het tussen de 30 en 45 minuten. Afhankelijk op welke locatie ik werk.
          Als ik de kinderen weg moet brengen (kdv dorp verderop en basisschool eigen dorp) ben ik zeker het dubbele aan reistijd kwijt.

• [verwijderd]

Twee trappen op en dat zo'n 5-6 keer per dag 😉

Wat moeten sommigen lang reizen zeg! Ben dat niet gewend ☺️
            Heb 8 jaar gewerkt in een filiaal waar ik 25/30 minuten moest rijden en nu zit ik weer sinds een jaar op mijn oude stekkie en is het gemiddeld 8 minuten rijden en 1 a 2 minuten lopen (parkeer buiten de betaald parkeren zone)
            Heb laatst mijn persoonlijk record gehaald: 6 minuten 😂 ( dat is dan wel op zaterdagochtend 6:30 en alle verkeerslichten op groen en iets te hard rijden 😏)