Door een gebrek aan communicatie vannde chirurgen, kwamen we er vanochtend achter dat Floor toch niet aan zn nek is geopereerd. Ze hebben hem een keer rechtop gezet en een foto gemaakt om te kijken naar de breuken en die bleken niet zo instabiel te zijn als gedacht. Daarvoor heeft ie nu een nekbrace nog om, minstens 12 weken. In het zh wordt komende dagen regelmatig een foto gemaakt als ie wat mobieler wordt, om te kijken hoe die breuk blijft. En na ontslag moet ie regelmatig terug om weer opnieuw een foto te maken. Ze zien vaak dat die brace al voldoende is en het scheelt een zware open nekoperatie.
Er zijn 6 rugwervels vastgezet. Hij mag in principe nu alles, maar heeft nog veel pijn. De pijnstilling via infuus is verhoogd vanochtend, en ook de pijnstilling die hij zelf via een pompje extra kan toedienen en dat hielp na een half uur al. Hij krijgt nog extra medicatie tegen de zenuwpijn in zn handen.
Longfoto gemaakt, zag er prima uit. Dan mag als het goed is morgen de drain eruit. Volgende stap is 5 meter kunnen lopen naar de wc, dan mag de katheter eruit.
Hij mag naar huis als ie geen pijnmedicatie meer via infuus nodig heeft, de wond goed droog is en hij de trap op kan naar boven. Verwachting is dat dit nog wel 1 tot 1,5 week duurt.
Revalideren is 3-6 maanden, en minstens 9 maanden niet zwaar tillen, dus niet werken...
Hij voelde zich vandaag al een stuk beter, had weer wat praatjes, kon weer vast voedsel eten. Hij was heel verdrietig vandaag, zag ook wat akelige dingen op de rontgenafdeling die m aangrepen. En een keer in paniek wakker omdat ie niet wist waar ie was. Dat is heel akelig.
Nu maar per dag kijken hoe het gaat.
Gelukkig heb ik veel hulp en steun van vrienden en mensen in ons wijkje. Heb vanavond met Dafne ergens kunnen eten, die heeft gelijk een wasje voor ons gedaan.
Het hakt er erg in.
Bovenstaande even geopkieerd uit mn whatsapp. Scheelde me weer typen. 😬
Ik duik vanavond lekker op tijd in bed. Ben doodop van telkens de hele avond of in zh of iedereen maar appen en bellen. Superlief dat iedereen zo meeleeft. Alleen zit je dan zo uren te appen enzo, haha.