Ik hoor steeds vaker dit soort bedragen voor een vrijgezellenfeestje. Schijnbaar is het steeds normaler, maar ik vind het niet normaal. Ik hoor namelijk ook steeds vaker dat mensen moeite hebben om zulke bedragen bij elkaar te schrapen. Je zal maar meerdere vrijgezellenfeestjes in een jaar hebben, terwijl je al weinig te besteden hebt? Ik zou zelf ook niet willen dat iemand een prijzig vrijgezellenfeestje voor mij zou organiseren met de wetenschap dat niet iedereen even veel te besteden heeft. Ik heb dan liever dat ze hun geld aan hun gezin besteden dan aan mijn feestje 😬.
Afgezien van het feit dat ik het uitje echt vreselijk vind (preston palace lijkt mij de hel op aarde), zou ik in jouw geval ook de afweging maken hoe dicht degene bij je staat. Plus welke consequenties heeft dit voor jullie gezinsbudget. Als dit betekent dat je bepaalde noodzakelijke aankopen niet kunt doen, zou ik voor mijn gezin kiezen. Daarna volgt waarschijnlijk ook nog een bruiloft, waarbij ook nog een gevuld envelopje wordt verwacht.