Update: uiteindelijk mocht ik bij bedrijf 2 en 3 beginnen. Bedrijf 1 bleef mij maar aan het lijntje houden en datum van beslissing vooruitschuiven dat ik uiteindelijk zelf gestopt ben met die sollicitatieprocedure. Na het plaatsbezoek waren ze heel tevreden van mij, maar toch wilden ze nog met mijn eventuele rechtstreekse collega overleggen met wie zij het liefst wou samenwerken. Dit voelde voor mij niet lekker en dus gestopt.
Bedrijf 2 ging er vanuit dat ik daar zou starten, maar de functie bij bedrijf 3 sloot eerder aan bij de functie van bedrijf 1 en lag mij dus meer. Echter zou ik veel minder verdienen in bedrijf 3. Dus stoute schoenen aangetrokken en gemeld dat ik een ander aanbod had waarbij ik bedrag X zou verdienen met deze en deze voorwaarden, maar dat de functie bij hen mij meer aansprak en of ze eventueel tegemoet zouden kunnen komen. En... dat hebben ze dus ruimschoots gedaan 😁.
Bedrijf 2 dus moeten afbellen, iets wat ze mij niet in dank afnamen en ik mij best rot over voel, maar ik had helemaal nog niets getekend bij hen en uiteindelijk moet ik voor mijn carrière kiezen, maar toch die situatie ging best in tegen mijn normen en waarden.
Maar oké, ik start dus bij bedrijf 3 en zie het helemaal zitten!