Hallo,
Ik heb even de ideeën van anderen nodig. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Ik ben momenteel volop aan het solliciteren. Net voor mijn bevalling (een maand terug) heb ik gesolliciteerd op een job (job 1) die mij echt fantastisch lijkt. Ondertussen weet ik sinds 2 weken dat ik door ben naar de volgende en laatste ronde en er nog 1 iemand anders ook door is. Klinkt allemaal heel goed, maar de volgende ronde is pas in mei. Ook dit is op zich geen probleem. Ik mag immers pas weer werken vanaf mei, maar 1 augustus stopt mijn huidige inkomen.
Ik kan dit niet verlengen, dus uiteindelijk eergisteren besloten om toch verder te solliciteren ondanks dat die ene job echt helemaal mijn ding is.
Ondertussen ben ik op 2 plaatsen uitgenodigd om op gesprek te gaan.
Nu dus mijn dilemma: stel dat ik ergens anders te horen krijg dat ik mag beginnen, wat doe ik dan?
Job 1 spreekt mij het meest aan, maar daar zal ik pas in mei/juni weten of ik mag starten. Als ik nu andere jobs weiger en niet mag starten op job 1 wordt het wel spannend om op tijd een leuke job te vinden.
De 2 andere functies waarop ik gesolliciteerd heb en waar ik op gesprek mag, zijn ook echt wel leuk, maar niet mijn droomjob.. Uiteraard weet ik nog niet of ik überhaupt aangenomen wordt bij die 2 anderen, maar ik wil toch nu al nadenken over de mogelijkheden.
Wat zouden jullie doen?