Bubblicious [verwijderd] ja sowieso ga ik hem geen speen meer geven. Slaaptrainer heb ik wel over na zitten denken vraag me alleen af of 2 jaar niet te jong is.
[verwijderd] Bubblicious Ja dat weet ik ook niet. Zelf geen ervaring met een slaaptrainer. Maar weet wel van een vriendin dat ze hem al op redelijk jonge leeftijd gebruikte en dat ging toen prima. Maar dat zal ook weer kindafhankelijk zijn natuurlijk.
Robijn Mijn dochter is ook rond die leeftijd over gegaan op geen speen en was ook vroeg wakker daarna. Ik heb toen een simpele slaaptrainer voor haar gekocht, met een wakker en een slapend konijntje. Een paar keer er op moeten wijzen dat het konijntje nog sliep, maar na een paar dagen had ze het door.
[verwijderd] Ik ben fan van de Nijntje wekker! Snapten ze hier al heel goed met twee jaar! desnoods langzaam opbouwen, dus eerst om 06.00 af laten gaan en twee dagen later een kwartier later en zo opbouwen!
Liekje81 Hier helpt een slaapwekker voor geen meter. Ondaks dat we hem al een hele tijd gebruiken. Ze slaapt er echt niet langer door en roept telkens wanneer ze uit bed mag, hoeveel minuten het nog duurt. Ondanks dat ik dus al maaaaaanden echt niet eerder naar beneden ga dan 7 uur als de wekker zegt dat het mag. Maar je kan het altijd proberen.
Betsy Tot nu toe doet de Nijntje wekker hier ook zijn werk niet. Ze vind Nijntje heel leuk en roept ook heel enthousiast "Slaap lekker" en gaat dan braaf slapen. Maar om 6 uur schreeuwt ze net zo hard "wakker worden Nijn" tegen dat ding.....
BussyMom hier was ons zoontje ook heel vroeg sinds hij zonder speen slaapt. Heeft tijd nodig, na een maand was t wel iets beter maar half 8 halen we heel af en toe terwijl dat eerst de standaard was. Ben blij als het 7 uur is maar vaak 6.45, later maar bed helpt ook niet. Hij zegt gewoon doodleuk 'de nacht is klaar...' en is het niet met je eens dat het nog nacht is... Heb me er maar bij neergelegd en ga er zelf ook eerder in 's avonds.
[verwijderd] We zijn van plan om 21 december te stoppen met de speen geven. Ze heeft er nu al een waar ze geen fan van is, maar ze stopt hem toch in de ochtend vaak nog even in haar mond als ze zich omdraait. Ben ook bang dat het vroege ochtenden gaan worden...
Bubblicious [verwijderd] ik moet zeggen nu we een paar weken verder zijn gaat het wel wat beter. Al was het vanochtend dan wel weer 6 uur. Maar soms blijft hij ook tot 7 uur slapen en dat vind ik een prima tijd.
[verwijderd] Bubblicious mijn mans idee was dat ik er wel vanavond mee kon beginnen... hij is niet thuis vanavond. Dat feest gaat dus mooi niet door.
[verwijderd] Hier is ons ventje (14 mnd) nu een paar weken zonder speen overdag (behalve als hij echt overstuur is een tijdens zijn middagslaapje) en hopelijk kunnen we het met het slapen ook binnenkort gaan afbouwen. Ik lees mee..
Born2bme In verband met de herindeling van categorie De Kinderen, verplaats ik dit topic naar opvoeding. Mocht je het niet eens zijn met deze verplaatsing, of andere vragen hebben, rapporteer dan dit bericht. We nemen dan snel contact met je op.