Liekje81 🙂
De tip voor een SSD van @Sevenof9 is een goede. Dat scheelt echt veel tijd met opstarten en daarna wil je niks anders meer. Voor RAM geheugen zou ik kijken naar minimaal 6 GB, liever 8. En chip dus minimaal i5. Je koopt als het goed is iets voor de komende jaren, dus toekomst bestendigheid is we belangrijk.
Lenovo is over het algemeen een goed merk. Met Toshiba heb ik ook erg goede ervaringen. Acer is wel echt een afrader en wat ik ook echt nooit zou kopen is een Chromebook. Met HP heb ik zelf een slechte ervaring, maar dat ligt misschien net aan die ene laptop. Dat durf ik niet te zeggen.
Ik kijk zelf voor dit soort aankopen graag op de site van CoolBlue. Die is duidelijk en overzichtelijk en mensen schrijven erg veel reviews.
Mijn ervaring is trouwens dat als je een PC vervangt door een beetje hanteerbare (niet te grote) laptop. Dat je die laptop dan veel vaker gaat gebruiken dan dat je met de PC ooit deed. Een laptop kun je er namelijk gewoon bij pakken op de bank. En sommige dingen (webshoppen bijv) zijn gewoon fijner op de normale sites.