Knap dat je deze stap hebt genomen!
Ik heb hier ervaring mee. Ik vond het heel verhelderend. Ik dacht heel lang dat ik boos was en me verlaten voelde door mijn vader, maar in die sessie merkte ik hoe verlaten ik me voelde door mijn moeder. En hoe schuldig ik me voelde omdat er bepaalde zaken waren gebeurd terwijl ik daar rationeel helemaal geen invloed op had. Dat heeft me erg geraakt.
Ik moet zeggen dat ik pas sinds ik kinderen heb, ik echt meer rust heb kunnen krijgen hierin. Ik zie alle fouten die ik maak en hoe moeilijk ik dat vind, maar tegelijkertijd ook hoe hard ik mijn best doe. En dat hebben mijn ouders ook gedaan. Nu zij zelf ook bepaalde dingen kunnen erkennen helpt dat ook heel erg, maar tegelijkertijd kan vooral mijn vader dat wel naar mij, maar niet naar mijn zusje. Ik herken nu ook hoeveel moeite hem dat kost en hoeveel pijn het hem doet en dat heeft mijn boosheid heel erg verminderd. Ik vind nog steeds dat ik meer nodig had en daar ook recht op had, maar ik kan er nu meer vrede mee hebben.
Ik hoop dat je er wat uit kunt halen en dat je meer rust in jezelf en je emoties kunt vinden.