Ik heb zo'n vreemde werkdag gehad vandaag. Ik wil het even van me afschrijven.
Vanmiddag roept een collega mij dat er een meisje bij ons aan de kassa staat die vraagt of we de politie voor haar willen bellen en spreekt geen Nederlands.
Het was een 15-jarig meisje uit Eritrea. Geen paspoort, geen dak boven haar hoofd en alleen een koffer en zak met kleding.
Ze is samen met haar zus met de boot uit Eritrea gevlucht. Ze was net uit Duitsland naar NL gekomen en liep dus bij ons binnen. Haar zus zat nog in DL en ouders waren er niet.
Wat ontzettend sneu... Nog een kind. Ik heb haar samen met een collega mee naar achter genomen waar we wat hebben gepraat en wat gedronken. Politie gebelt en die zijn gekomen met 3 man. Ik had al het eea uitgelegd van te voren maar 1 van de vrouwen kwam zo onaardig over! Wat ze bij ons kwam doen en of ze gestolen had (??) Gewoon een nare houding.
Ze kwamen vervolgens allemaal om haar heen staan. (ik denk dan, ga ff zitten naast dat kind) en begonnen meteen al over een treinticket terug naar Duitsland sturen. Het kwam allerminst vriendelijk over en best intimideren zo met z'n drieën. Misschien niet zo bedoeld hoor. Maar zo kwam het bij het beide op ons over. En bij haar ook.
Toen werd ze dus meegenomen. Mijn collega en ik hebben even wat tranen moeten laten. Op de een of andere manier kwam het toch ff binnen ofzo. 15 Jaar en helemaal alleen hier. Bah...
We hebben net gehoord dat ze met een taxi naar Ter Apel is gestuurd.
Nou, dat wilde ik even kwijt 😢. Je blijft toch aan zo'n meisje denken...