Nescio maar ik vind het ook een aanslag. Deze man heeft het vuur geopend op klaarlichte dag in de tram waarbij meerdere gewonden en doden zijn gevallen. Dat vind ik een enorme aanslag.
Daarnaast hebben wij geen idee wat er allemaal precies in die vlucht auto gevonden is en of dat wel of niet vermoedens van terrorisme heeft geprikkeld. Los van het feit dat we niet weten of er nog andere icidenten of aanwijzingen zijn binnengekomen.
Wie weet was niveau 5 dus wel volkomen geoorloofd, zijn er aanslagen voorkomen waar wij helemaal geen weet van hebben.
Naar mijn mening hebben ze voornamelijk laten zien dat ze er “klaar voor zijn” mocht er daadwerkelijk een terroristische dreiging zijn als dat nu al niet het geval was.
Juist omdat de straten leeg waren, en iedereen allert was, waren mensen veilig en liep er niemand in de weg. Het kan dus ook geholpen hebben. Hoe dan ook, kunnen jij en ik dat absoluut niet beoordelen.
Daarnaast vind ik het ook voorbarig om te roepen dat deze man in de marge opereerde. Dat weten we helemaal niet. We hebben geen idee of deze man lid was van een beweging of nauwe contacten had met anderen die mogelijk tot dezelfde daden in staat zijn.
Er worden nu allerlei conclusies getrokken door mensen die 1 niet alle informatie hebben en 2 niet de kennis in huis hebben om deze situatie te beoordelen.
Als dat zo was hadden ze onze mening wel gevraagd. Ik neem aan dat wij allemaal geen telefoontje hebben gehad?