Even klagen hoor.
Ik had net telefonisch contact met de internist: was mijn TSH weer te hoog... hij is nu 6 terwijl we streven naar 1,5. Terwijl ik 2 maanden terug op <0,01 zat. En het verschil in dosis is maar 12mcg! Toen ik <0,01 had nam ik 112 mcg levo. Nu heb ik 6 met 100 mcg levo 🤪
Ben je aan het lijnen? Neem je je medicatie op een ander tijdstip? Ben je van merk gewisseld? Ze stelde allerlei vragen waar ik ontkennend op moest antwoorden.
Ik legde uit dat ik me ontzettend slecht gevoeld heb. Dat mijn bloeddruk omhoog is gegaan, dat ik minimaal de helft van de tijd ziek ben, dat ik allerlei ontstekingen heb gehad, koorts, depressieve gevoelens, slapeloosheid én vermoeidheid, haaruitval, afbrekende en bloedende nagels enz. Ik vind de bijwerkingen weer extremer worden. Dus ik vroeg aan haar: "Kan het niet zo zijn dat mijn schildklier uit zichzelf vertraagt en versnelt? En dat hij misschien stilgelegd moet worden?" Maar ze zei dat de schildklier alleen maar reageert op hormonen. Geen idee wat ze daar nou weer mee bedoelt eigenlijk.
Hoe dan ook, we gaan nu weer terug naar 112 mcg levo en hopen dat ik niet weer zo hard ga hyperen.