Help! Ik zoek boekentips π
Ik merk de laatste tijd dat ik mijn gebruikelijke genre een beetje beu begin te raken en ben begonnen aan een zijsprong.
Ik wil graag meer mysteries lezen, maar waar begin ik? Ook whodunnit-thrillers vind ik wel leuk.
Waar ik vooral tegenaan loop is dat mijn concentratie nog steeds niet is zoals vroeger, en ik verwacht ook niet dat deze voorlopig nog terug gaat komen. De afgelopen tijd heb ik me dus gericht op de YA thrillers/mysterie, zoals De erfenis, Een van ons liegt en Dit is ons verhaal en dan loop je toch snel (zeker bij die laatste) tegen het stuk aan dat het niet echt geloofwaardig is dat een 17jarige een moord oplost die onmogelijk is voor de politie omdat zij gemotiveerd is haar vriendje te redden π
Aan de andere kant, ik heb een halve kast vol met boeken van bijvoorbeeld Karen Slaughter, maar dat is meteen een serie van 900 boeken, allemaal vrij dik, en door mijn gebrek aan concentratie raak ik daardoor overweldigd en begin ik er maar niet aan π¬
Ik zoek dus boeken die niet al te volwassen zijn, maar wel iets serieuzer dan moord-oplossen-na-schooltijd. Hoeft niet perse moord te zijn overigens, ik vind het cluedo-aspect in De erfenis echt geweldig dus dat is ook welkom.
Iemand aanraders?