Marshmallow Is dat een teken dat ik een leesbril moet?

Ben er bang voor 😬. Vooral als het iets schemerig is, is het lastiger. Gewoon eens bij de HEMA of Kruidvat zo brilletje proberen. Als je normaal nog wel kan lezen, dan zal je hooguit een hele lichte plus sterkte hebben.

Marshmallow Ik zou niet perse de allergoedkoopste nemen. Een goed scherm en goeie batterij duur zijn echt het geld wel waard. En mijn vorige Kindle is nu ruim 12 jaar oud en doet het nog.

Het is alleen jammer dat Kindle van Amazon is. Dus die zou ik zelf nu niet meer aanraden.

Trees ik ga eens kijken. Ik wil het eigenlijk niet, maar ja dat 1 oog dicht en echt focussen op de tekst is ook zo'n gedoe steeds πŸ˜…
    Ik word ook al 45 dit jaar. Net als dat ik nu niet meer hoef te twijfelen of ik in de perimenopauze zit hoef ik ook niet te twijfelen over een leesbril denk ik.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Ik lees zelden een boek. Heb mijn bibliotheek abonnement ook opgezegd. Ik leende steeds boeken, die ik ongelezen terug bracht.
      Voor mij werkt het luisterboek prima, ik luister terwijl ik borduur.... Ik luister vooral naar Cosy Crime boeken, bijv Madame le Comissaire aan de Cote de Azur met een glas rosΓ©... Of laatst naar Koning van Katoren voorgelezen door de schrijver.

Marshmallow ik heb sinds anderhalf jaar moeite met scherp stellen dichtbij. Ik heb sinds kort varifocale lenzen en het is echt zo fijn. Hiervoor had ik losse leesbrillen, maar was ze echt continue kwijt. Je merkt wel echt direct verschil als je een leesbril opzet. Het geeft rust aan je ogen en het kost minder energie. Het is ook verbazingwekkend hoe scherp de letters plotseling zijn. Ook met werk achter een beeldscherm is het heel prettig.

Ik had vorig jaar een boek gewonnen: De zwarte schim van Johan Klein Haneveld. Een space opera boek. Dat is een sci-fi boek, maar meer gebaseerd op het verhaal en de strijd en minder op alle technische zaken, die je normaal in sci-fi boeken tegenkomt. Het las lekker weg en er zaten een paar leuke plottwists in. Dit genre is voor herhaling vatbaar.

• Trees hebben hierop gereageerd.
      • Trees vindt dit leuk

Kyra73 ik heb het boek in de online bieb in mijn favo lijstje gezet! Ik heb vorig jaar ook een heel tof scifi boek gelezen. Ik ga even zoeken hoe het heet, maar is misschien ook iets voor jou.

Ik heb mijn vorige boek uit en ben nu met deze bezig. Ik heb momenteel twee nieuwe obsessies, namelijk kunstgeschiedenis en het beklimmen van de Mount Everest (deze twee staan dus echt volledig los van elkaar πŸ˜‰).

Ik heb online inmiddels alles al gelezen over de Everest en ben nu aan het boek begonnen over de ramp van 1996 op de Everest. Ik vind het zo intrigerend wat daar bovenop die berg gebeurt en dat er inmiddels 200 lichamen op de berg liggen, die niet verwijderd kunnen worden. Heel luguber allemaal, maar als ik 10-15 jaar jonger was, fysiek in topconditie zou zijn en geen kinderen had, had ik de Everest ook willen beklimmen. Na alle afschuwelijke verhalen te hebben gelezen, lijkt het mij nog steeds een van de tofste dingen ooit 🀐

Kyra73 deze! Ik heb er echt enorm van genoten en leest lekker weg. Ik weet niet of je een bieb abo hebt, maar is online verkrijgbaar via de bieb.

Trees Andy Weir is heel goed! Als je meer sci-fi tips wil roep maar. Ik lees veel sciencefiction

4 dagen later