• [verwijderd]

Ik weet dat er al een boekenclub topic bestaat, het idee achter dit topic is iets anders.
Welk boek heb je net uit, wat ben je nu aan het lezen? Wat is een af-/aanrader? Deel je tips en reviews hier!

• [verwijderd]

Ik trap af. Ik heb net een boek uit over kleuren (Vivre avec les couleurs van Janine mora).
Ik vind het idee erachter interessant, maar dit boek vond ik zeer matig. De belangrijkste boodschap is: draag/omring je door de kleuren die jou een goed gevoel geven.

Ben nu met een boek van Boris cyrulnik bezig. Parler d’amour au bord du gouffre.
https://www.bol.com/nl/p/talking-of-love/1001004006556157/?suggestionType=browse&bltgh=mep2j75hvM7woQUoD8tF-A.1.12.ProductPageUrl
Ik ben pas begonnen maar vind het al heel boeiend.

Ik ben nu een boek aan het lezen over onderhandelen. ('Getting to Yes') Moet binnenkort weer naar de advocaat dus dat leek me handig.
En ben 1984 opnieuw aan het lezen.

The Last Tudor heb ik uit. Leuk boek, heb al meerdere boeken van de schrijfster gelezen.

Ik heb net "Feest van het begin" van Joke van Leeuwen uit. Als kind was ik groot fan van haar, dus was benieuwd naar haar boeken voor volwassenen.

Ik had iets surrealistisch verwacht, denk ik. Beetje à la Kafka of Murakami. Omdat haar kinderboeken mij daar aan doen denken. Maar "Feest van het begin" was eigenlijk heel realistisch. Het vertelt over de levens van een vijftal mensen (waarvan 2 bekende historische figuren en 3 gewone mensen) tijdens de Franse revolutie. Mooi geschreven. Mooi ook, hoe die 5 verhaallijnen langs elkaar heen lopen en elkaar af en toe aanraken. Maar het kabbelt een beetje. Ik werd er niet door meegesleept.
3 uit 5 sterren 😉

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Ik heb net de Broederband serie van John Flanagan uit (van de Grijze Jager). Zijn eigenlijk tiener-boeken, maar ik vind ze heerlijk!!

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik heb net Sexy but tired, but sexy van Jamie Li gelezen. De opzet is wel leuk, maar erg oppervlakkig qua inhoud.
      Zolang je je concealer maar bij je hebt, vergaat de wereld niet. Dat soort.

Geen aanrader wat mij betreft.

fafa Ja die is fijn hè 🙂

Ik ben het vierde boek van Het Bureau van Voskuil aan het herlezen. Fantastisch is het, een boek dat nauwgezet het (kantoor)leven beschrijft. 5/5

• Owl vindt dit leuk

Pietje1987 die wil ik ook nog lezen, was laatst al op zoek naar de complete serie in het engels op mp, maar nog geen succes

• [verwijderd]

iMoeder Kan ik ook goed begrijpen!

• [verwijderd]

iMoeder
          Ik heb nav jouw post even gegoogled, ik heb de hele ophef gemist joh. Kan het er overigens alleen maar mee eens zijn.. Met de ophef dan. 😉

• [verwijderd]

Heeft iemand ervaring met het boek Babe you got this? Ik wil hem graag lezen, maar is niet te verkrijgen in de bieb.

een maand later

De urenfabriek heb ik onder ander vorige week gelezen. Is geschreven door Fleur Brockhus.
          Iemand haar boeken gelezen?

Ik lees het liefste thrillers, maar vond dit een leuke voor tussendoor.

Ging over een net-beginnend advocate en hoe ze dat ervaren heeft (met vast een korreltje zout geschreven).

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Deze mocht ik gisteren eindelijk ophalen. Toen ik hem reserveerde waren er nog 127 wachtenden voor mij, maar er waren ruim 25 exemplaren beschikbaar in de hele provincie. Uiteindelijk nog geen drie maanden gewacht. Ik ben net begonnen.

• [verwijderd]

Ik ben net in “de kracht van kwetsbaarheid” begonnen, geen idee of ik het ooit ga uitlezen. Maar gekocht nav de talk van Brené Brown op Netflix...

leek me wel iets waar ik wat mee kan...

• [verwijderd]

[verwijderd] ik vind de titel prachtig en ik heb het even opgezocht. Het klinkt interessant en ik begrijp dat het geen vaag zelfhulpboek is? Daar hou ik namelijk niet zo van 😬.

smax de eerste twee hoofdstukken spraken mij direct aan. Ik weet nog niet helemaal waar het naar toe gaat. Ik ben benieuwd.

• [verwijderd]

[verwijderd] geen idee hoe vaag het gaat zijn... het stukje op Netflix kwam vrij nuchter op me over eigenlijk 🤔 maar als het heel zweverig gaat worden, houdt het hier ook vrij snel op hoor 😂

maar een tijdje terug is er een kwartje bij me gevallen, dat mislukkingen juist horen bij succes, en dit boek gaat een beetje in die toon verder, waardoor het me zo aansprak.

dat je alleen als je je kwetsbaar opstelt, echte dingen kunt bereiken...

• [verwijderd]

Zondagskind van Judith Visser vond ik mooi. Mede omdat ik zelf ass heb, zij brengt het zo goed en makkelijk leesbaar onder woorden. Voor mij was het af en toe best confronterend