Hoe vaak wissel jij van kapsel? Of is het zo onderdeel van wie je (voor jezelf) bent dat je je niets anders dan wat je hebt kunt voorstellen? Of is er iets dat je nog graag wil met je haar?
Zelf ben ik niet zo gehecht aan mijn kapsel, ik heb alles al gehad van pixie, asymmetrisch, lang (met of zonder lagen), pony. En ik ben soms blond, soms (donker)bruin, rood of knalgeel (maar dat alleen omdat het blonderen niet helemaal goed was gegaan. Toen heb ik lang bij de kapper gezeten om dat weer goed te krijgen).
Mijn kapsel op dit moment is hieronder te zien. Maar hoe lang het zo blijft...?
Hoe gehecht ben jij aan je kapsel?
Ik heb lang haar endat blijft zo. Ook de kleur blijft gewoon zoals die is. Ik varieer wel vaak wat ik er mee doe. Veel haarbanden, klemmen, elastiekjes e.d. Dus soms los, vlecht over 1 schouder, kuif, hoge paardenstaart, half los enz.
- Bijgewerkt
Erg! Ik had alrijd lang haar tot ik op mijn 12e besloot zon kort opgeknipt kapsel te nemen en vervolgens alle varianten. Ik heb onwijs dik haar dus het zat heel raar. Bovendien wilde ik het laten groeien maar dat duurde jaaaaren. Toen dat eindelijk gelukt was heb ik besloten het nooit meer af te knippen en dat is nog steeds zo.
ik draag mijn haar op mijn schouders soms over mijn schouders, donkerblond (eigen kleur)met in het najaar wat low en highlights erin. Met lange lagen en bij mijn gezicht wat kortere lagen. Ik heb echt heel dik haar, elk nieuwe kapper staat altijd versteld en het nadeel is dat het flink kan pluizen of bol gaat staan als ik het kort knip. Zon lob of bob lijkt me best wat mar wordt echt afgeraden met mijn haar. Dus het blijft lekker lang, geföhnd en of gestyled en meestal los..
[verwijderd]
Ik probeer al jaren m’n haar te laten groeien, knip het af en begin opnieuw
Ik heb heel saai bijna altijd hetzelfde haar gehad. Lang, met laagjes. Soms een pony, meestal niet.
Zou ook echt niet weten wat ik er anders mee moet.
[verwijderd]
[verwijderd] haha, ik ook!
Maar ik denk ook dat mijn dunne haar niet zo mooi is lang.
Ik heb altijd lang haar gehad, afgezien van mijn kindtijd toen had ik altijd een bob. Dat lange haar zal nog wel heel lang zo blijven. Ik vind het mooi lang en ik heb gewoonweg een te bol hoofd voor een kort kapsel. Ik heb het eigenlijk altijd los, met highlights of bayalage. Mijn voorkeur gaat uit naar stijlen met de stijltang maar met dit piep weer is dat onbegonnen werk dus laat ik de krul erin. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik er bij loop met een coupe “leeuwenkoning” maar gek genoeg krijg ik er dan de meeste complimenten over.
[verwijderd]
Ik ben ook erg gehecht aan mijn haar. Ik heb heel lang, rood haar. Ik haat de kapper, dus ik laat maximaal 1 keer per jaar de puntjes knippen.
Wel zou ik eens heel graag iets geks willen, een rare kleur er in of een stuk opscheren. Maar dat voelt zo onvolwassen en ik durf sowieso niet
Wel heb ik er verschillende malen van die Afrikaanse vlechtjes in gehad voor een tijd, dat vond ik echt heerlijk. Misschien dat ik die weer opnieuw ga laten zetten
Ik ben helemaal niet gehecht aan mijn kapsel. Ik heb mijn haar nog nooit geverfd, maar wel veel verschillende lengtes en modellen gehad. Ik laat het nu groeien en wil het graag doneren als het heel lang is. En ik denk erover om dan mijn haar te millimeteren, ik wil heel graag weten hoe dat eruit ziet. Iedereen verklaart me voor gek dus dat is extra reden om het te doen.
Niet! Ik heb heel dun en broos haar, ook door schildklierproblemen.
Lang is geen optie, dan breekt het gewoon af. Dus ik blijf bij korte wilde krullen die alle kanten oppieken
Ik heb ondertussen al jaren ongeveer hetzelfde kapsel. Lang, niet geverfd haar. In mijn tienerjaren wel verschillende lengtes en kleuren gehad. Ik heb het wel een hele tijd vast gedragen omdat mijn jongste mijn haar zo interessant vond maar nu draag ik het best vaak weer los. Ik ben ook een beetje aan het zoeken hoe ver ik wil gaan om de maximale krul erin te krijgen, merk wel dat ik dat maar veel gedoe vind.
Ik heb jarenlang lang haar gehad, tot mijn billen. Daarna over gegaan op een bob, en nu sinds 2 jaar weer mijn haren aan het laten groeien. Het is nu van een bob tot halverwege mijn rug gegroeid. Inmiddels ook geen zwart haar meer, maar donkerbruin met bayalage. Ik ben dus denk ik wel erg gehecht aan mijn kapsel, ik verander niet zo vaak van look.
Ik had meer dan 40 jaar lang haar tot aan me billen.
Enig variatie; pony, dan weer lang, pony.
Vanaf me 20, highligts enz. Zodat ik toch ook wat anders heb.
Vorig jaar de fout gemaakt om het een flink korter te laten knippen in laagjes. (Lees ruim 20cm eraf)
Dat was geen succes, inmiddels weer op 1 lengte.
En nu laat ik het voorlopig weer groeien.
Maar als ik veel mensen zie met een leuke bob, dan vraag ik me wel af. Hoe zal dat me staan?
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik ben niet zo gehecht aan mijn kapsel.. Ik wissel regelmatig van stijl naar krullen, van lang naar korter en van kleur
2 weken geleden stuk eraf laten knippen en highlights erin, lekker zomers
Hier ook gehecht 1 keer een uitstapje naar kort gedaan maar nooit meer.
Dus altijd wel rond dezelfde lengte hier.
Ik heb nu alweer jaren lang haar tot halverwege mijn rug. Maaaaaar ik heb wel veel variatie gehad in de tijd dat ik in een kapsalon werkte. Van blond naar donker naar roodbruin naar koper.. echt dat felle wat Victoria koblenko toen de tijd had. Van over Mn schouder tot boven Mn schouders naar bob.. kort boven op achter lang.. dreads en nu al jaren grijsblond met uitgroei. Lekker nonchalant. Ik hou ervan!
Ik ben erg gehecht aan mijn kapsel. Ik heb eigenlijk altijd een soort lange bob (tot net boven mijn schouders), met heel veel laagjes erin. Het gaat anders snel hangen en dat staat zo lijzig.
Ik heb vroeger wel langer haar gehad (tot halverwege mijn rug), maar eigenlijk vind ik dat niet echt staan. Korter (het kortst dat ik ooit gehad heb was net onder mijn oor) staat frisser en volwassener.
Enige nadeel is dat ik best vaak naar de kapper moet om het model erin te houden.
heeeeeel erg gehecht. Ik verander zelden én als ik verander heb ik binnen een dag spijt. Ik wordt wel grijs, dus het enige dat hier "veranderd" is dat ik verf. Uiteraard in mijn eigen haarkleur
Ik ben duidelijk niet zo van de veranderingen qua haar.