Ik ben van een toyota starlet uit β96 naar een corolla uit β96 gegaan, wat een heeeeerlijke wagen was dat zeg. Maar niet zuinig: 1 op 10.
moest op gegeven moment ook teveel aan vervangen worden en dat was ie helemaal niet meer waard dus toen ingeruild voor een erg leuk toyota aygo.
de aygo heb ik toen dochter groter werd ingeruild voor een hyundai i20. Net even een maatje groter en net even iets meer auto π nu kom ik ook op de snelweg beter mee π beter geluid (muziek) in de auto, beter geΓ―soleerd en minder herrie sowieso (aygo had dubbele sportuitlaat) dus nu verstaan we ook echt wat onze dochter zegt vanaf de achterbank π
Tis een wat ouder model uit 2009 en maakt de beloftes qua verbruik (wat reeds bekend was) dus idd niet waar. Al vond ie t wel fijn dat ik verder van mn werk ging wonen waardoor langere stukken snelweg: daar werd ie stuk zuiniger van! Maar gemiddeld rijd ie 1:15 tot hooguit 1:16 (aygo reed ik gemiddeld 1:19 mee dus vind dit teleurstellend π)
en toch zou ik best weer graag een aygo willen!
heeeerlijke wagentjes, super zuinig, kosten weinig qua wegenbelasting en onderhoud Γ©n je parkeert m in elk klein gaatje π maar of t ook praktisch is met een 2e nu onderweg waarbij de kinderwagen weer mee gezeuld moet worden...π€
en t nadeel blijft dat de aygo gewoon niet lekker genoeg naar mijn zin meekomt op de snelweg en je toch meer t gevoel hebt in een koekblik te rijden...
man doet t al jaren met een ouwelullen auto mΓ©t kont: een hyundai elantra
grote gezinsauto, ontzettend lelijk ding.
rijdt wel lekker en vlot (2.0 motor) maar niet zuinig. Gemiddeld tussen de 1:10 en 1:12
man gaat straks stuk verder van huis werken (lees 120km per dag rijden) en zijn al wat aan t rondkijken voor vervanging van zijn auto wanneer mogelijk/noodzakelijk. Zijn auto begint gewoon erg oud te worden inmiddels.
mijn voorwaarde is dat t een erg zuinige auto moet zijn en voorlopig komen we uit op een toyota auris hybrid (2e hands). Een outlander phev lijkt me ook fantastisch, maar die is een stuk minder zuinig (vergelijkbaar met mijn auto alsnde fabrieksspecificatie tenminste klopt) en t openbaar opladen is volgens mij alsnog best aan de prijs....
@[verwijderd] volgens mij had ik sowieso in een heel andere klasse gekeken voor slechts een boodschappenwagentje, maar goed dat is misschien ook meer omdat wij geen mercedes geld hebben π al zou ik t hebben hoef ik trouwens ook geen mercedes π dan zou ik dus idd liever voor zoβn leuke audi a1 of a3 gaan π