Overmorgen krijg ik een nieuwe auto.
Op dit moment is de auto hier het gesprek van de dag, man is er blijer mee dan ikzelf terwijl hij gewoon zijn eigen auto heeft en ik 90% van de tijd in deze ga rijden.
Dit onderwerp bracht me op een topic idee, namelijk wat voor auto (of vervoersmiddel) heb heb jij? En ben je er tevreden over? Heb je bewust gekozen voor zuinig? Milieu vriendelijk? of juist voor groot / hoog? En wat vind je fijn aan dit merk/type en wat valt je er juist van tegen?
Ik trap af. Tot 6 maanden geleden had ik een hele fijne volkswagen polo bleumotion (een diesel en super zuinig) ik reed er gemiddeld 1 op 23 mee. Omdat ik "maar" max. 5000 km per jaar rij is voor mij een diesel auto eigenlijk zonde. Ik betaalde doordat diesel in wegenbelasting duurder is voor die kleine polo β¬ 225 wegenbelasting per kwartaal. Toen ik de auto kocht was dit nog β¬0 omdat er een vrijstelling was voor zuinige auto's.
Een paar weken geleden besloot ik hem in te ruilen voor mijn droomauto een volkswagen Tiguan op benzine. Ongeveer gelijk in wegenbelasting maar dan had ik ipv een kleine B segment auto wel een redelijk grote SUV. Wat een miskoop was dat, want ik heb een hekel aan tanken en deze auto is een benzine slurpend monster. Ik heb nu het gevoel hoofdsponsor van Shell te zijn geworden dus ondanks dat ik hem heel mooi vind toch besloten hem weer in te ruilen en nu wel goed te kijken naar het verbruik van de volgende auto.
Dit is een Mercedes C klasse geworden, op benzine en deze rijd naar zeggen gemiddeld 1 op 18 (vrij zuinig) dus vanaf vrijdag ben ik hopelijk geen shell sponsor meer.
Dit word mijn eerste auto met een "kontje" sedan heet dat geloof ik. Ik hoop dat ik er een beetje aan kan wennen met inparkeren want voor mijn gevoel is de auto onwijs lang (hoewel dat inparkeren ook schijnt te kunnen met 1 druk op de knop). Ik loop al grapjes te maken dat als dit weer niets is ik deze ook weer inruil en dan een polo op benzine terug wil, ik kan toch moeilijk afstand doen van vertrouwde dingen merk ik nu weer.
Oh en als er hier iemand is die ook een auto met "kontje" heeft en dit fijn vind rijden hoor ik het graag! Dan neemt het al wat spanning weg want ik zie mezelf de eerste maand al een deuk in de achterkant rijden omdat ik zo een kont dus niet gewend ben π