Ja ik heb zelf epilepsie en slik nu 15 jaar Medicatie. Het toeval wil dat mijn moeder net als jouw man ook een hersenbloeding heeft gehad en ook ter voorkoming van anti epileptica moest slikken ( wel een stuk langer als ik het goed heb gelezen in je andere topic.)
Heeft hij een EEG gehad na zijn aanval? Daar kunnen ze namelijk uitzoeken of het komt door bepaald licht ( denk aan de tv of computer of hele felle lampen) het kan ook zo zijn dat het met vermoeidheid te maken heeft of natuurlijk pure pech.
Ik vind het zelf geen rare gedachten dat je denkt dat het met de tv te maken kan hebben. Zijn hersenen hebben schade opgelopen en zijn “herstellende” licht inval kan dan inderdaad overprikkeling veroorzaken, maar nogmaals dat hoeft absoluut niet het geval te zijn bij je man.
Welke medicatie slikt hij? Ik denk dat het wel belangrijk is dat je even naar de bijwerkingen van de medicatie gaat kijken er kan nogal verschil in zitten. Reageert hij er goed op? Ik heb het dan niet per definitie over geen aanvallen hebben, maar mijn medicatie ( de ouderwetse Tegretol CR) heeft veel bijwerkingen, mijn lever werkt x aantal keer zo hard als iemand zonder die medicatie. Veel medicatie mag ik niet, maar ook eten mag ik niet. Als ik wel andere medicatie mag met mijn Tegretol moet het vaak verdubbelt worden doordat mijn lever harder werkt en het dus veel te snel afbreekt, ook ben ik altijd moe.
Ik weet dat je super veel aan je hoofd hebt en dat dit er dan ook nog bij moet komen is even dubbel zo erg. Maar ik zou wel kritische vragen stelen aan de arts wat betreft de medicatie. (Dat hij bepaalde medicatie moet slikken is natuurlijk logisch, ik bedoel meer welke medicatie.)
Buiten dat is een aanval zien echt verschrikkelijk ( ik loop nooit voor medische dingen weg, maar als iemand een aanval krijgt is het voor mij struisvogel politiek en draai ik direct om) Mijn moeder heeft heel snel een patroon ontdekt, ik kreeg ze 1 keer in de 6 weken en net nadat ik uit bed stapte. Na 1 aanval kan jij natuurlijk geen patroon ontdekken, maar stel dat het nog een keer gebeurd is het misschien handig om het eens op te schrijven. Misschien krijgt hij het weer voor de tv of juist niet. Schrijf dan ook op wat er gebeurd tijdens een aanval, hoe hij beweegt noem maar op. Jij bent in deze eigenlijk zijn extra paar ogen.
Als hij een aanval krijg, raak niet in paniek, stop niks in zijn mond maar zorg er alleen voor dat hij vrij ligt. De meeste aanvallen gaan gewoon vanzelf weer over. Houd de tijd bij, vroeger was de regel als de aanval langer dan 2 minuten duurt bel je 112. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu is.