Dilemma...
ik heb een nieuwe autostoel voor mijn dochter gekocht maar net na het lezen van wat testraporten twijfel ik toch of ik niet een andere moet kopen. Hij krijgt 3 sterren van de 5 in de test. Het feit waarom hij een ster minder krijgt is impact bij zijwaardse botsingen omdat het een groep 1/2/3 stoel in 1 is.
Dochter is nu 97 cm en 15 kilo. Volgens de oude regels mbt gewicht mag ze al naar een groep 2 autostoel (stuk goedkoper en makkelijker in gebruik) qua lengte mag ze volgens de nieuwe isize norm over 8 cm pas naar de groep 2 stoel.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen. Die 8 cm zal ze aankomend jaar wel groeien verwacht ik dus volgend jaar moet ze sowiso naar de groep 2 stoel. Maar wat is wijsheid voor nu? Deze stoel houden, ondanks dat hij maar 3 van de 5 sterren kreeg (en als goed beoordeeld is ipv zeer goed)?
Voor nu nog een groep 1 stoel kopen die wel 4 sterren heeft en als ze die 8 cm langer is alsnog een groep 2 stoel?
Of nu al een groep 2 stoel (zijn ook een stuk goedkoper dan de groep 1 stoelen en de groep 1/2/3 stoelen) aangezien ze qua regels van voor de isize norm qua gewicht daar dus wel al in mag?
Ik neig naar optie 2, man heeft zoiets van hou de stoel van optie 1, die vind goed ipv zeer goed al voldoende maar die vind optie 3 ook nog prima voor het gemak omdat ze dan zelf in de stoel kan klimmen, ik niet hoef te tillen, en een beetje slechte motivatie, bij onze zoon bestond de isize norm ook niet dus die zat op die leeftijd ook al in die groep 2 stoel.
Ik ben erg slecht in knopen doorhakken op dit moment dus hoor heel graag wat jullie hadden gedaan?!