Dit zou ik overleggen met je huisarts. Wellicht dat die een ander soort pil kan voorschrijven bijvoorbeeld.
De pil: wat te doen?
Een minder zware pil of de nuvaring?
- Bijgewerkt
Bloem het probleem is dat mijn huisarts niet gelooft in minder rug en bekkenklachten door de pil. Ik ben namelijk ook op eigen initiatief naar deze bekkenfysio gegaan wat overigens wel werkt. Ik heb mijn mentale gesteldheid ook besproken met huisarts en daar gelooft ie eigenlijk ook al niet in Een lichtere pil is geen optie omdat ik dan doorbraakbloedingen krijg. Die heb ik al eens gehad. Zwaarder geniet niet mijn voorkeur door de hormonen.
Misschien moet ik een nieuwe huisarts zoeken
Ik geloof er zelf zeker in dat de pijn kan verergeren rond de eisprong en menstruatie. Ik vind eigenlijk dat dat hele gebeuren maar rare dingen met je lijf kan doen. Geen idee wat je er verder aan zou kunnen doen eigenlijk..
[verwijderd]
Hopsatee Misschien moet ik een nieuwe huisarts zoeken
Dat zou ik zeker doen.
Ik heb een vrouwelijke huisarts. Ik heb toch het idee dat die beter weten waar een vrouw last van heeft.
[verwijderd] Ja dit is inderdaad een man van midden 50. Wellicht niet de beste keuze
Cactusje Ja ik heb het dus driekwart jaar bekeken en het was echt zo. En nu is het echt minder. De bekkenfysio geloofde me wel maar vertelde al dat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. Maar goed alles rondom het bekken, hormonen etc van de vrouw is een beetje onduidelijk gebied geloof ik
Hopsatee
Je moet een andere huisarts ....
[verwijderd]
Jaren geleden ben ik naar een fysiopraktijk speciaal voor rugklachten geweest. Een van de eerste dingen waar ze bij de intake naar vroegen was menstruatie en ook eventuele darmklachten. Die kunnen namelijk heel goed rugpijn veroorzaken.
Ik zou het advies van een andere (bij voorkeur) vrouwelijken huisarts inwinnen.
Het zou natuurlijk fijn zijn als er een middenweg is!