Sevenof9 ik heb contact gehad met de eigenaar van een barefoot schoenenwinkel en uiteindelijk kwamen we uit op deze:
https://anyonesrunshop.nl/winkel/?s=Merrel+vapor+glove+4&post_type=product&filter_schoen_maat_nl=dames-38-24-5cm&query_type_schoen_maat_nl=or
Deze zijn zowel geschikt voor harde ondergronden en niet al te technische zachte ondergronden. Ik wilde liever geen fivevingers. Ik loop al maanden hard op mijn trailrunning schoenen (lichtgewicht, geen demping, extra dunne zool) en sindsdien geen heupklachten meer tijdens het lopen. Deze week weer een keer op mijn super dempende fancy op maat gemaakte schoenen gerend en na 8km zakte ik al door mijn been vanwege de geรฏrriteerde peesplaat bij mijn heup. Ik land met deze schoenen door de dikke zool ook automatisch op mijn hak en met mijn trailrunning schoenen op mijn voorvoet/ middenvoet met kleinere en lichtere passen. Trailrunning schoenen hebben alleen noppen en lopen dus enkel fijn op bepaalde types zachte ondergronden. Ik denk dus dat barefoot schoenen de oplossing is om weer normaal te kunnen hardlopen op ook weer harde ondergronden.
Er komt dus een heel trainingsschema bij, waarbij ik de eerste weken maar 15 minuten per keer zou mogen lopen. Dat is normaal mijn warming-up ๐ฌ. Ik zie daar heel erg tegenop.