Trees Heb je wel eens hele graden verschil gehad tijdens een meetsessie? Ik heb dat zelf nog nooit gehad uit zichzelf, zomaar. Een halve graad hoogstens (zoals ook in de bijsluiter staat geloof ik), maar ik reken zelf gewoon in koorts of geen koorts. Bij hoge koorts geef ik ook niet altijd een paracetamol. Ik ga uit van pijn / ongemak.
De 2 graden verschil die de print screen claimt vind ik lastig te interpreteren. In welke context was dit? (wat was de kamer temperatuur, temperatuur van de huid, positie van de thermometer, enz.)
Ik kan er namelijk zelf voor zorgen dat hij 2 graden verschil aangeeft. Leg ik de thermometer in de auto (buiten is het koud, de auto is koud) en haal hem na een paar uur naar binnen, dan meet ik mijn voorhoofd direct en ik hij gaf 34 graden. Ook eens andersom gehad, hij lag op de droger (die aanstond) in de bijkeuken (die dicht zat). Het was daar erg warm. Ik nam hem mee de woonkamer in en mat daar en hij gaf ruim koorts aan. Een tijdje later weer gemeten en hij gaf een normale temperatuur aan.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze thermometers door de veiligheidskeuring komen als ze standaard, zonder reden, graden (meerdere) kunnen afwijken. Blijkbaar zijn ze wel erg beïnvloedbaar door omgevingsfactoren. Zowel de machine als de huid van de persoon. (een verkoelde opperhuid beïnvloed de meting lijkt me, bijv.) maar daar hou ik zelf dus rekening mee sinds ik ooit onderkoelt bleek nadat de thermometer een nachtje in de auto had gelegen, of ik opeens random koorts had toen hij uit een heel warme omgeving kwam. Belangrijk dus dat hij op kamertemperatuur is en dat de voorhoofdhuid niet bijv net gekoeld is.
Trees Babydoekje eroverheen en dan is het al klaar.
Ik vind dat al teveel gehannes. Ik wil meten en wegleggen, klaar. haha