sjorsje Daar wordt inderdaad vaker naar gegist, maar dat geeft me altijd een naar gevoel, omdat het een "beschuldiging" is waartegen ze zich nooit kunnen verdedigen. Alsof het feit dat die hele familie intelligent/hoogopgeleid is niet zou kunnen en het dus wel op iets minder morele wijze gerealiseerd zou zijn. Maar het is nu eenmaal een feit dat intelligentie in grote mate erfelijk is. In mijn familie is ook bijna iedereen hoogopgeleid. (Ooms, tantes, neven en nichten.) En mijn broertje, mijn zus en ik hebben ook alledrie vwo afgerond.
Natuurlijk zal de noodzaak om in de schoolloopbaan te presteren in deze familie groter zijn en ze zullen ook heus wel extra gedrild worden om hun huiswerk te maken, te studeren en evt. bijles te volgen, maar ik geloof echt wel dat ze het diploma eerlijk gehaald hebben (de oudere generatie dan) en dat die meiden alledrie op vwo zitten omdat dat (net) binnen hun capaciteiten ligt. (En die basisschool heeft Amalia echt niet versnelt omdat dat nou zo belangrijk was voor de troon, dus ze zal ook echt wel wat kunnen.)